Kvetkez 10 cikk | Elz 10 cikk |
9. Materialici s visszalakuls |
|
2008.02.23. 19:51 |
Materializci s visszaalakuls (repercussion)
Az ehhez hasonl trtnettel tallkozva gyakran krdezik meg a tanulmnyozk, hogy vajon teljes biztonsgban vannak-e a lthatatlan segtk ilyen hallos veszedelmek sznterei kzepette, vajon, pldul, a fi, akit azrt materializltak, hogy egy msikat kimentsen egy g hzbl, nem volt-e maga is valamilyen veszlyben. Vajon nem krosodott volna-e fizikai teste valamilyen mdon a visszaalakulsnl, ha materializlt alakja thatolt volna a lngokon, vagy leesett volna egy magas prknyszlrl, amelyen a veszllyel mit sem trdve jrklt. Valjban, mivel tudjuk, hogy sok esetben a materializlt forma s a fizikai test kztti kapcsolat elgg szoros ahhoz, hogy visszaalakulst eredmnyezzen, ez esetben elfordulhatna-e ez.
A visszaalakulsnak ez a tmakre rendkvl rejtett rtelm s nehz, s semmikpp sem vagyunk mg abban a helyzetben, hogy teljessgben megmagyarzzuk nagyon figyelemre mlt jelensgt, valjban a dolog tkletes felfogshoz valsznleg szksg van a szimpatikus rezgs trvnyeinek megrtshez nemcsak egy, hanem tbb skon is. Annak ellenre, hogy megfigyels tjn ismernk nhny felttelt, amelyek megengedik mvelett, s nhnyat, amelyek hatrozottan kizrjk azt, gy gondolom, jogosan mondjuk azt, hogy ez itt lehetetlensg.
Annak beltshoz, hogy ez mirt van gy, elszr azt kell figyelembe vennnk, hogy a materializcinak legalbb hrom jl krlhatrolhat vltozata van, amely brki eltt ismeretes, akinek egyltaln kiterjedt spiritualista tapasztalata van. Most nem foglalkozom pillanatnyilag azzal, hogy brmilyen magyarzatba bocstkozzam hogy e hrom vltozat hogyan hozhat ltre, csak merben lltom ltezsk vitathatatlan tnyt.
1. Van materializci, amelyik nem lthat fizikai szemmel, br anyagi. Ilyen jellegek a lthatatlan kezek, amelyek oly gyakran tkarolnak valakit, vagy megsimogatjk arct egy szenszon. Ilyenek nha fizikai trgyakat hordoznak a levegben vagy kopogtatnak az asztalon, br, termszetesen, mindkt utbbi esemny knnyen ltrehozhat materializlt kz nlkl is.
2. Van materializci, amelyik, br lthat, nem anyagi, a szellem-alak, amelyen keresztl az ember keze gy hatol t, mint az res levegn keresztl. Nhny esetben ez a vltozat nyilvnvalan homlyos s felfoghatatlan, mg ms esetekben megjelense olyannyira teljesen normlis, hogy tmrsge nem vonhat ktsgbe, amg valaki meg nem prblja megragadni.
3. Van tkletes materializci, ami lthat is s anyagi is, amelyik nemcsak viseli az eltvozott bart kls megjelenst, hanem szvlyesen kezet is rz a jl ismert lelssel.
Mg sok bizonytk ltezik, ami azt mutatja, hogy a visszaalakuls bizonyos felttelek kztt ezen harmadik fajta materializci esetben trtnik, semmi esetre sem olyan biztos, hogy ez megtrtnik az els s a msodik osztly esetben. A fi-segt esetben valsznleg nem a harmadik tpusrl van sz, mivel mindig a leggondosabban gyelnek arra, hogy tbb er ne kerljn felhasznlsra, mint amennyi felttlenl szksges valamilyen kvnt eredmny elrshez, s nyilvnval, hogy kevesebb energit fektetnek a rszlegesebb formk ltrehozsba, amilyeneket az els s msodik osztlyoknak neveztnk. Valsznleg a kis trst segt finak csak a karja volt szilrd, hogy rintse, s testnek tbbi rsze, habr tkletesen termszetesnek ltszott, jval kevsb tapinthatnak bizonyult volna, ha megvizsgltk volna.
Ettl a valsznsgtl eltekintve, van egy msik megfontoland dolog is. Ha teljes materializci trtnik, akr l, akr halott az alany, bizonyos fajta fizikai anyagot kell sszegyjteni a cl rdekben. Egy spiritiszta szenszon a mdium terikus msnak ignybevtele trtnik nagymrtkben, nha mg fizikai test is, mivel feljegyeztek eseteket, amelyek sorn slya jelentsen kevesebb volt, mialatt ilyen jelleg megnyilvnuls trtnt.
Ezt a mdszert a szanszot irnyt lnyisgek alkalmazzk, egyszeren, mivel, ha rendelkezsre ll egy elrhet mdium, ez a materializls legegyszerbb mdja, amelynek eredmnyeknt gy alakthat ki a legszorosabb kapcsolat mdium s a materializlt test kztt, gyhogy a jelens, amit mi visszaalakulsnak (repercussion) hvunk, legtisztbb formjban valsul meg. gy, ha pldul a materializlt test kezt krtval drzslik, a krta ezutn a mdium kezn tallhat, mgha egsz id alatt gondosan egy flkben van is bezrva, olyan krlmnyek kztt, amelyek eleve kizrjk brmilyen fondorlat gyanjt. Ha megsebeznek egy materializlt alakot, a srls a mdium testnek megfelel rszn pontosan jra megjelenik, mg nha a szellem-alak ltal elfogyasztott tel a mdium testbe tovbbtdik, legalbbis ez trtnt egy esetben, mindenesetre, ami sajt tapasztalatomat illeti.
Ez azonban messzire vezet az ltalunk lerand esettl. Cyril ezer mrfldekre volt fizikai testtl, ezrt teljesen lehetetlen volt, hogy bartja abbl terikus anyagot vonjon ki. Azok a szablyok, amelyek szerint a Blcsessg Mestereinek valamennyi tantvnya embert segt tevkenysgt vgzi, biztonsgosan meggtoljk, hogy msvalaki testt, akr a legnemesebb cl rdekben is, ilyen ignybevtelnek kitegyk. Ezen fell, teljesen szksgtelen, mivel kznl van a legkevsb veszlyes mdszer, amit a segtk mindig alkalmaznak, ha materializci ltszik kvnatosnak, spedig a krnyez terbl, st fizikai levegbl val srtmny, olyan mennyisg, amely felttlenl szksges. Ez a fortly, habr ktsgtelenl tvol ll a szenszon megnyilvnul tlagos lny kpessgtl, nem jelent nehzsget az okkult kmia tanulmnyozjnak.
Azonban tntessk fel a klnbsget az elrt eredmnyben! A mdium esetben van egy, a fizikai testtel legszorosabb kapcsolatban lv materializlt alak, annak anyagbl, ezrt kpes a visszaalakuls jelensgt felmutatni. A segt esetben a fizikai testnek egy pontos jbli ellltsa trtnik valjban, de ezt egy mentlis trekvs hozza ltre olyan anyagbl, ami teljesen idegen azon test szmra, s tbb mr nem kpes arra hatssal lenni, ami a visszaalakulst illeti, mintha csak az embernek egy kznsges mrvnyszobra lenne. A lngokon val thatols, vagy a magas ablakprknyrl val leess nem rmti meg a fi-segtt, vagy ms alkalommal a segtk seregnek tagjt, s annak ellenre, hogy materializldtak, kpesek voltak a fizikai testnek okozhat kellemetlensg nlkl egy sllyed hajba lemenni. (Lsd: XI. fejezet vgt)
Mindkt fent lert munka esetben megfigyelhet, hogy Cyril, a fi nem volt kpes materializlni magt, s a mveletet idsebb bartja vgezte el szmra. rdemes mg egy tapasztalatt elmeslni, mivel olyan esetet jelent meg szmunkra, amelyikben a sajnlat s akarat eltkltsgnek ereje ltal volt kpes lttatni magt. Ez egy olyan eset, amelyik hasonl a korbban emltett desanya esethez, akinek szeretete tette lehetv, hogy valamilyen mdon megjelentse magt gyermekei letnek megvsa cljbl.
Felfoghatatlannak tnik, de ktsg kvl van valamifle ltezse ennek a valamennyi sk anyaga feletti risi akaraternek a termszetben, gyhogy ha az er elgg nagy, gyakorlatilag brmilyen eredmny ltrehvhat kzvetlen mkdse ltal, a hatalmat gyakorl embernek brmilyen tudsa s elkpzelse nlkl arra vonatkozlag, hogy az hogyan hat. Sok bizonytkkal rendelkeznk, hogy ez az er vltozatlanul fennll a materializci esetben, jllehet ltalban ez is egy tudomny, amit meg kell tanulni, mint brmi mst. Ktsgtelen, hogy egy tlagember az asztrlis skon nem tudn materializlni magt anlkl, hogy elzetesen ne tanulta volna meg, hogyan tegye, mint ahogy az tlagember sem tudna hegedlni ezen a skon anlkl, hogy elzetesen nem tanult volna. Vannak azonban rendkvli esetek, ahogy a kvetkez elbeszlsbl megtudhat.
|
8. Egy tzeset trtnete |
|
2008.02.23. 19:49 |
Egy tzeset trtnete
Ugyanannak a finak, Cyrilnek egy msik elvgzett munkja csaknem pontosan hasonlatos a korbbi lapokon emltett knyvbl vett trtnetek nmelyikvel. s idsebb bartja szoksos munkavgzsk sorn jrtk tjukat, amikor nagy tz heves, vakt fnyt vettk szre alattuk, azonnal belemerltek, hogy megnzzk, hasznoss tehetik-e magukat.
Egy nagy szlloda llt lngokban, egy hatalmas karavnfogad egy nagy t szln. A tbbemeletes hz egy ngyzet hrom oldalt formlta, krltte fkkal s virgokkal beltetett kerttel, mg a t alaktotta a negyedik oldalt. A kt szrny egyenesen a tra futott le, a nagy erklyablakok, amelyek hatroltk, csaknem kinyltak a vz fl, gyhogy csak pp egy egszen keskeny tjrt hagytak meg alattuk a kt oldalon.
A homlokzat s a szrnyak egy bels gygyforrs kr lettek ptve, ami tartalmazta a liftaknk rcsozatt is, gyhogy ha egyszer tz ttt ki, csaknem hihetetlen gyorsasggal terjedt, gyhogy mieltt bartaink asztrlis utazsuk sorn meglttk, mr az sszes kzps fdm mindhrom nagy tmbben lngokban llt. Szerencsre a bentlakk egy fi kivtelvel mr kimenekltek, br nhnyan kzlk nagyon komoly gsi s ms srlseket szenvedtek.
Ezt a kis legnykt a balszrny egyik fels szobjban felejtettk, mivel szlei blban voltak, s semmit sem tudtak a tzrl, s elgg termszetesen senki sem gondolt a kisfira, amg tl ks nem lett. A tz olymrtkben teret nyert annak a szrnynak a kzps fdmjein, hogy semmit sem lehetett tenni, mgha valakinek eszbe is jutott volna, minthogy a gyerek szobja a bels kertre nzett, amelyet emltettnk, gyhogy teljesen el volt vgva a kls segtsgtl. Azonkvl nem volt tudatban a veszlynek, mivel a sr, fojtogat fst fokozatosan betlttte a szobt, gyhogy alvsa mind mlyebb vlt, mg majdnem elkbult.
Ilyen llapotban fedezte fel Cyril, aki klnsen vonzdott a szksgben vagy veszlyben lev gyermekekhez. Elszr megksrelt emlkeztetni nhny embert a fira, de hiba, mindenesetre aligha tnt lehetsgesnek, hogy tudtak volna segteni rajta, gyhogy hamarosan nyilvnvalv vlt, hogy ez csak mer idpazarls. Az idsebb segt ekkor materializlta Cyrilt a szobban, mint korbban, s munkba lltotta, hogy felkeltse a tbb mint flig elkbult gyermeket. Jelents nehzsggel ez sikerlt bizonyos mrtkig, de a fi mg flig kba, flig tudatos llapotban maradt mindvgig, ami ez alatt kvetkezett, gyhogy tolni s hzni kellett, irnytani s segteni minden alkalommal. A kt fi elszr kimszott a kzps folyosra, ami a szrnyon vgigfutott, majd ltva, hogy a fst s a lngok kezdtek tterjedni a fdmre, thatolhatatlann tve fizikai test szmra, Cyril ismt visszajuttatta a fit a szobba, s az ablakon t egy kb. egy lbnyi szles kprknyra, ami egyenesen futott a tmb mentn ppen az ablakok alatt. Ennek mentn vezette kis trst flig egyenslyozva magt a prkny szls szeglyn, flig lebegve a levegben, de mindig gy helyezkedve, hogy kvl legyen, nehogy a fi megszdljn, s megvta attl a flelemrzettl, hogy leeshet.
A tmb vge fel, legkzelebb a thoz, amelyik irnyban a tz enyhbbnek ltszott, bemsztak egy nyitott ablakon, s ismt elrtk a folyost, remlve, hogy azon a vgn tallnak mg tjrhat lpcst. Ez is tele volt fsttel s lnggal, gy visszaksztak a folyosra, Cyril azt tancsolta trsnak, hogy tartsa szjt a fldhz kzel, mg elrtk a liftakna rcsozatt, ami a tmb kzepn lev hossz forrs mentn futott vgig.
A lift termszetesen az aljn volt, gy addig msztak lefel a rcsozaton a liftakna belsejben, mg magnak a liftnek a tetejn nem lltak. Itt bezrva talltk magukat, de Cyril szerencsre felfedezett egy ajtnylst a liftaknbl egy flemelet jelleg helyre, ppen a fldszint felett. Ezen keresztl elrtek egy folyost, tmentek rajta, a kisfi a fsttl fuldoklott. tjukat egy szemkzti szobn t vettk, vgl kimsztak az ablakon, a veranda tetejre kerltek, ami a fldszint homlokzatn futott, a fldszint s a kert kztt. Innen elg knny volt lemszniuk egyik oszlopra, s elrni magt a kertet, de mg ott is erteljes volt a hsg, s jelents veszlye volt annak, hogy leomlanak a falak. gy Cyril megprblta kis terht vgigvezetni elszr az egyik, majd a msik szrnyon, de mindkt esetben kitrtek a lngok, s a keskeny, kinyl tjrk thghatatlanok voltak. Vgl bemenekltek egyik kirndul csnakba, amit a lpcskhz ktttek ki, ami levezetett egy rakpartflre a kert szln, bele a tba. Kioldottk, s kieveztek a vzre.
Cyril el akart evezni az g szrnyon tlra, s partra tenni a fit, akit megmentett, de amint megtettek egy kis utat, sszetallkoztak ott halad tavi gzssel, s meglttk ket, mivel az egsz helysznt bevilgtotta az g hotel vakt fnye, mg olyan vilgos nem lett, mint fnyes nappal. A gzs a csnak oldalhoz rt, hogy felvegye ket, de a kt fi helyett, akiket lttak, a legnysg csak egyet tallt, mivel az idsebb bart azonnal vissza engedte csszni Cyrilt asztrlis alakjba, eloszlatva a srbb anyagot, ami egy idre anyagi testet alkotott, ezrt most lthatatlan volt.
Alapos kutatst vgeztek termszetesen, de a msodik finak nyomt sem talltk, s arra kvetkeztettek, hogy vzbe esett, s megfulladt, amire odartek. A megmentett gyermek teljes jultsgba esett, amint biztonsgban volt a fedlzeten, gy nem kaphattak tle felvilgostst, s amikor felplt, mindssze annyit mondott, hogy mieltt odartek, mg egy pillanattal elbb ltta a msik fit, de semmi tbbet nem tudott.
A gzst lehorgonyoztk a tavon gy kt nap vzjrsnyi tvolsgban, s krlbell egy ht mlva tudtk visszajuttatni szleihez, akik termszetesen azt gondoltk, hogy odaveszett a lngokban. Trtnt arra erfeszts, hogy elmjkben azt a benyomst keltsk, hogy fikat megmentettk, de lehetetlensg volt kzvetteni feljk a gondolatot, gy elkpzelhet, milyen nagy volt a tallkozs rme.
A fi mr jl van, s boldog, s sohasem unja meg csodlatos kalandja elbeszlst. Gyakorta sajnlja, hogy az a kedves bart, aki megmentette t, olyan titokzatosan eltnt, mikor vgl mr elmlni ltszott minden veszly. Valjban mg merszkedett azt is sejtetni, hogy vglis nem tnt el, hogy taln egy mesebeli herceg volt, de ez az tlet csak egy elnz, felsbbrend mosolyt csalt ki az idsebbek rszrl. A megmentje s kztte meglv karmikus ktelk mg nincs kinyomozva, de ktsgtelenl lennie kell valahol.
|
7. Az „angyal” –trtnet |
|
2008.02.23. 19:47 |
Egy msik plda a fizikai skon val kzbelpsre, ami rvid idvel ezeltt trtnt, egy nagyon kedves kis trtnet, br ezttal csak egy letet mentett meg. Elzetes magyarzat szksges nhny szval. A mi segtink seregben itt, Eurpban van kt tagunk, akik fivrek voltak hossz idvel ezeltt az si Egyiptomban, s mg mindig melegen ktdnek egymshoz. Jelen inkarncijukban jelentkeny korklnbsg van kzttk, egyikk elrehaladott kzpkor, mg msikuk mg gyermek fizikai testben, habr jelentsen s gretesen fejlett ego-val. Termszetesen az idsebbnek jut osztlyrszl, hogy kpezze s vezesse a fiatalabbat az okkult munkban, amelynek olyan lelkesen szenteltk magukat, s minthogy mindketten teljesen tudatosak s aktvak voltak az asztrlis skon, idejk legnagyobb rszt, mialatt durvbb testk alv llapotban volt, egyttes munklkodssal tltttk kzs Mesterk irnytsa alatt, gy nyjtva erejkhz mrt segtsget mind lknek, mind holtaknak.
Felidzem a klnleges esemny trtnett, amelyet a kt segt kzl az idsebb ltal rgtn az esemny utn rt levlbl szeretnk elmeslni, minthogy az abban adott lers lbb s kpletesebb, mint brmilyen, harmadik szemlyben megtett beszmol.
„Ms gyben kszltnk eljrni, amikor Cyril hirtelen felkiltott: ’Mi ez?’, mivel rettent fjdalom vagy rmlet sikoltst hallottuk. Egy pillanat alatt a helysznen voltunk, s lttuk, hogy egy tizenegy-tizenkt v krli fi tesett egy meredek sziklaparton, r az alul lev sziklkra, s nagyon megsrlt. Lbt s karjt trte a szegny fick, de ami mg rosszabb volt, irtzatos vgs volt a combjn, amibl patakokban mltt a vr. Cyril gy kiltott: ’Segtsnk gyorsan rajta, klnben meghal.’
„Ilyen jelleg vszhelyzetben gyorsan kell gondolkodni. Vilgos volt, hogy kt dolgot kell tenni: a vrzst ellltani, s fizikai segtsget vgrehajtani. Knytelen voltam materializlni; vagy Cyrilt, vagy magamat, mivel fizikai kezet akartunk azonnal a kts megszortshoz, s jobbnak tnt, hogy a szegny fi lsson valakit bajban mellette llni. reztem, hogy habr ktsgtelenl Cyrillel rezn jobban magt a fi, mint velem, n valsznleg knnyebben tudnk segtsget nyjtani, mint Cyril, gy nyilvnval lett a munkamegoszts.
A terv nagyszeren mkdtt, Cyrilt azonnal materializltam ( mg nem tudja, hogyan kell sajtmagt), s mondtam neki, hogy vegye a fi nyakkendjt, s ksse t combjt, s vessen t egy gat. ’Nem fogja szrnyen srteni?’ krdezte Cyril, de megtette, s elllt a vrzs. A srlt fi flig ntudatlannak tnt, alig tudott beszlni, de felnzett a fnyl kis alakra, aki olyan aggdan fl hajolt, s azt krdezte: ’Egy angyal lennl, rfi?’ Cyril desen mosolygott, s vlaszolt: ’Nem, n csak egy fi vagyok, azrt jttem, hogy segtsek rajtad.” Azutn ott hagytam t, hogy vigasztalja a szenvedt, mialatt n a fi desanyjhoz rohantam, aki egy mrfldnyi tvolsgra lakott.
Az volt a gondom, hogy azt a meggyzdst kellett az asszony fejbe erltetnem, hogy valami baj van, s mennie kell, s utnanznie. Nem fogja elhinni, de vgl eldobta az ednyt, amelyet tiszttott, s hangosan gy szlt: ’Nem tudom, milyen rzs fog el, de el kell mennem, s meg kell tallnom a fit.’ Amikor elindult, mr kpes voltam irnytani klnsebb nehzsg nlkl, br egsz id alatt Cyrilt tartottam ssze akaratervel, nehogy szegny gyerek angyala hirtelen eltnjn szeme ell.
Ltja, amikor az ember materializl egy alakot, az anyagot termszetes llapotbl egy msikba vltoztatja, azt lehet mondani, hogy tmenetileg a kozmikus akarattal szembehelyezkedve, s ha egy fl msodpercre elfordtja rla elmjt, azonnal visszaszkik eredeti llapotba, mint egy fnyvillans. gy csak flig tudtam figyelmemet az asszonyra fordtani, mgis valahogyan eljuttattam a sziklaparthoz, s amint a sarokra rt, Cyrilt eltntettem, de ltta, s most annak a falunak van az egyik leghitelesebb angyali kzbeavatkozsrl szl trtnete feljegyezve.
A baleset kora reggel trtnt, s aznap este rnztem (asztrlisan) a csaldra, hogy lssam, hogyan mennek a dolgok. A szegny fi lbt s karjt snbe tettk, a nagy vgst bektztk, gyban fekdt, spadtnak s gyengnek ltszott, de bizonyosan felpl idvel. Az anya nhny szomszdnak elmondta a trtnetet, s szokatlan trtnetnek hangzott annak, aki ismerte a vals tnyeket.
Elmagyarzta bbeszden, mennyire nem tudja elmondani, hogy mi trtnt, de elfogta egy rzs, mindez egy pillanat alatt, hogy valami trtnt a fival, s neki mennie kell, s meg kell keresnie. Kptelensg, hogyan gondolt elsnek erre, s megprblt szabadulni az rzstl, de mindhiba, csak el kellett mennie. Elmondta, hogy mennyire nem tudja, mi ksztette arra, hogy inkbb a sziklapartot jrja be, mint brmelyik msik helyet, s ppen gy trtnt, s amint befordult a sarkon, megltta a fit egy sziklhoz tmaszkodva, fekve, mellette trdelt a ’legszebb gyermek, akit valaha lttam, teljesen fehrbe ltzve, fnyln, rzss orcival, kedves barna szemekkel.’ s ahogy rmosolygott, ’olyan mennyeien’, majd egy pillanat sem telt bele, s mr nem volt ott. Elszr olyan meglepett volt, hogy nem tudta, mit gondoljon, s akkor egyszerre megrezte, hogy mi trtnt, trdre esett, s megksznte Istennek, hogy elkldte egyik angyalt, hogy segtsen szegny kisfin.
Azutn elmeslte, hogyan emelte fel a fit, s vitte haza, s le akarta venni a nyakkendt, ami gy bevgott szegny lbba, de a fi nem hagyta, mivel azt mondta, hogy azt az angyal kttte be s nem volt szabad rintenie. Amikor az anya ezt ksbb elmondta az orvosnak, elmagyarzta neki, hogy ha kioldotta volna, a fi bizonyosan meghalt volna.
Majd elismtelte a fi oldalrl a mest, amint rgtn leesse utn ez a kedves kis angyal lejtt hozz (tudta, hogy angyal volt, mert eltte flmrfldes krzetben senki sem volt a lthatron, amikor a szikla tetejn volt, csak azt nem rtette, mirt nincsenek szrnyai, s mirt mondta, hogy csak egy fi. Elmondta, hogyan emelte a sziklnak, s kttte be lbt, ezutn beszlgetni kezdett vele, azt mondta, ne fljen, mivel valaki elment desanyjrt, s mindjrt itt lesz, hogyan cskolta meg, s prblta meg knyelembe helyezni, s hogyan tartotta kis puha, meleg kezben az vt egsz id alatt, mialatt klns, szp trtneteket meslt neki, amelyekre nem tud vilgosan visszaemlkezni, de tudja, hogy nagyon jk voltak, mert csaknem elfelejtette, hogy megsebeslt, amg megltta desanyjt jnni. Elmeslte, hogyan btortotta, hogy hamarosan megint jl lesz, mosolygott, megszortotta kezt, s valahogyan mr vge is lett.
Azta vallsos jraleds trtnt a faluban. Lelkipsztoruk azt mondta nekik, hogy az isteni elvigyzatossgnak egy ilyen feltn beavatkozsa bizonyra egy jel szmukra, hogy megfeddje a gnyoldkat, s bizonytsa a szentrs s a keresztny valls igazsgt, s gy tnik, senki sem ltja azt az risi elms tletet, amit egy ilyen bmulatba ejt gy magban foglal.
A fira gyakorolt hats ktsgtelenl j volt, morlisan is s fizikailag is, valamennyi beszmol szerint elzleg elg gondatlan kis csibsz volt, most viszont gy rzi, hogy ’kis angyala’ brmikor mellette lehet, s sohasem akar sem tenni, sem mondani semmi durva, kznsges vagy indulatos dolgot, nehogy az lssa vagy hallja. letnek nagy vgya, hogy lthassa ismt egy napon, s tudja, hogy ha meghal, ez a kedves arc lesz az els, amelyik dvzli t a msik oldalon.”
Valban egy szp, megrendt trtnet. A tanulsg, amit a falu s lelkipsztora levont az esemnybl, kiss hzagos, mgis, legalbb tansgttele valaminek, ami tl van ezen a materilis skon, bizonyra inkbb tesz jt az embereknek, mint rtalmasat, s az anya kvetkeztetse abbl, amit ltott, tkletesen helyesnek bizonyult, habr pontosabb tuds birtokban valsznleg rnyaltabban fejezte volna ki magt.
Egy, a levlr vizsgldsai ltal utlagosan felfedezett tny rdekes oldal-megvilgtsba helyezi az okokat, amelyek az ilyen esetek alapjul szolglnak. Feltrult, hogy a kt fi tallkozott mr korbban hozzvetlegesen nhny ezer vvel ezeltt, s az a fi, aki leesett a sziklrl, rabszolgja volt a msiknak, s egyszer megmentette fiatal ura lett a sajtja kockztatsval, ennek kvetkeztben felszabadtottk, s most, jval azutn ura nemcsak visszafizeti termszetben, hanem korbbi szolgjnak magasrend eszmnykpet is ad, valamint hajtert az let erklcsisghez, ami megvltoztatja valsznleg jvbeni fejldse egsz folyamatt. Annyira igaz, hogy egyetlen jcselekedet sem marad soha jutalmazs nlkl a karma ltal, brmilyen kslekednek is ltszik mkdse:
„Br Isten malmai lassan rlnek,
mgis szerfelett aprra,
Noha ll trelmesen vrakozva,
Mindent megrl aprlkosan.”
|
6. Egy kell idben rkez beavatkozs |
|
2007.10.20. 17:57 |
Egy kell idben rkez beavatkozs
Akrmilyen vltozatos is legyen ez a munka az asztrlis skon, mind egy nagy clra, a fejldsi folyamat elsegtsre irnyul, brmilyen szerny mrtkben is. Esetenknt kapcso-latos az alacsonyabb birodalmak fejldsvel, amely csekly mrtkben siettethet bizonyos krlmnyek kztt. Egy szolglat ezen alacsonyabb birodalmak, elementl, valamint llati s nvnyi birodalom fel hatrozottan elismersre kerl adeptus elljrink ltal, mivel nhny esetben csak emberi kapcsolat vagy alkalmazs tjn segthet el fejdsk.
Termszetesen, a munknak messze a legnagyobb s legfontosabb rsze emberisggel kapcsolatos ilyen vagy olyan mdon. A nyjtott szolgltatsok sokflk s vltozatos jelleg-ek, de fleg az ember szellemi fejldsvel vannak sszefggsben, olyan fizikai beavatkoz-sok, amilyenekrl e knyv elbbi rszben beszmoltunk, rendkvl ritkk. Nha mgis el-fordulnak, s habr inkbb szeretnm hangslyozni a mentlis s morlis segtsgnyjts le-hetsgt felebartaink fel, taln helynval kt-hrom pldt emlteni, amelyekben szem-lyesen ismert bartaim nyjtottak fizikai segtsget azoknak, akiknek geten szksgk volt arra, hogy rzkelhetv vljk, hogy ezek a pldk hogyan mkdnek a segtk gyakorlat-ban, azoknak a beszmolival, akik ezt a rendkvli segtsget kaptk. Az ilyen esetek, csak gy, mint az irodalomban tallhatk, gy gondolom, az gynevezett „termszetfeletti elfor-dulsok”.
A kzelmltban trtnt Matabeleland-i lzads folyamn elkldtk egyik tagunkat j-ttemnyi megbzatssal, amely szemlltetheti azt a mdot, ahogyan esetenknt ezen az ala-csonyabb skon segtsg nyjthat. gy tnt, hogy falun egyik jjel egy bizonyos farmer s csaldja nyugodtan aludt kpzelt biztonsgban, egyltaln nem tudva arrl, hogy mindssze nhny mrfldnyire vad ellensg knyrtelen hordi llnak lesben, rdgi, gyilkossgi s fosztogatsi titkos terveket szvgetve. A mi tagunk feladata az volt, hogy valamilyen mdon rbressze az alv csaldot a szrny veszedelemre, ami ilyen vratlanul fenyegette ket, ami semmi esetre sem bizonyult knny feladatnak.
Ksrlete, hogy a farmer agyba eljuttassa a kzelg veszly gondolatt, vgkpp meghisult, s mivel az eset srgssge hathatsabb intzkedseket ignyelt, bartunk elhat-rozta, hogy materializlja magt, hogy elgg megrzhassa a hziasszony vllt, hogy felsz-lthassa, hogy keljen fel s s nzzen krl. Abban a pillanatban, amikor ltta, hogy sikeresen felhvta figyelmt, eltnt, s a farmer felesge attl a naptl kezdve mindeddig sohasem volt kpes kitallni, melyik szomszdja volt az, aki olyan jkor felkeltette, s megvta az egsz csald lett, s enlkl a titokzatos kzbelps nlkl egy rval ksbb ktsgkvl legyil-koltk volna ket gyukban. Azt sem rti, hogy ez a bart hogyan ttte nylbe, hogy a szk-sghelyzetben bejutott, amikor minden ablak s ajt biztonsgosan be volt reteszelve.
gy vratlanul felbresztve, a hziasszony flig-meddig hajlott arra, hogy a figyelmez-tetst pusztn lomnak tekintse, mgis, felkelt, s krlnzett, csakhogy lssa, hogy minden rendben van, s szerencse, hogy gy tett, mert habr semmi bajt nem tallt ajtn bell, alig-hogy kinyitott egy zsalut, vrsben ltta az eget egy tvoli lngbaborulstl. Azonnal felkel-tette frjt, s a tbbi csaldtagot, s megfelel idben jtt rtestsnek betudhatan el tudtak meneklni egy kzeli, kznl lev rejtekhelyre, mieltt a vadak hordja megrkezett volna, akik leromboltk a hzat, s feldltk a fldeket tnylegesen, de csaldottak voltak a vrt em-beri zskmny hinyban. Elkpzelhetk a megment rzelmei, amikor egy id eltelte utn beszmolt olvasott az jsgban ennek a csaldnak a szerencss megszabadulsrl.
|
5. A fizikai feletti let valsga |
|
2007.10.20. 17:55 |
A fizikai feletti let valsga
Azoknak, akik csak a XIX. szzad szoksos s meglehetsen materialista gondolatme-nethez szoktak hozz, nehznek tnik, hogy higgyenek, s teljesen megvalstsanak egy t-kletes tudatossgi llapotot a fizikai testen kvl. Minden keresztnyt, mindenesetre, hitnek alapttelei arra kteleznek, hogy higgyen abban, hogy van lelke, de ha valaki annak lehets-gt vetn fel neki, hogy a llek elgg valsgos ahhoz, hogy lthatv vljon bizonyos felt-telek kztt, fggetlenl attl, hogy a test letben, vagy hall utn van-e, az esly tz az egy-hez, hogy megveten azt mondan, hogy nem hisz ksrtetekben, s hogy az ilyen tlet nem ms, mint egy hitelt vesztett kzpkori babona idszertlen tllse.
Ezrt, ha azon vagyunk, hogy egyltaln megrtsk a lthatatlan segtk seregnek munkjt, s netn magunk is megtanuljunk abban segdkezni, meg kell szabadulnunk az ilyen dolgokrl val jelenkori gondolkods korltaitl, s trekednnk kell arra, hogy megrt-sk a nagy igazsgot (sokunk szmra mostmr bebizonyosodott tnyt), hogy a fizikai test az egyszer valsgban nem ms, csak az igazi ember egy hordozja vagy ruhzata.
Hall esetn tartsan levetjk, de idszakosan is minden jjel alvs alatt. Valjban az lomba merls folyamata az igazi embernek ebbl a cselekedetbl ll, azaz asztrlis hordo-zjban kihzdik fizikai testbl.
Ismtlem, ez tbb mr nem puszta feltevs vagy elms felttelezs. Sokan vannak kzttnk, akik kpesek megvalstani (s letk minden napjn meg is teszik) ezt az elemi mgikus mveletet teljes tudatossggal, akik egyik skrl a msikra tetszs szerint mennek t, s ha ez vilgosan megvalsul, akkor nyilvnvalv vlik, hogy milyen furcsa kptelensgnek kell tnjn szmukra az a szoksos sszertlen llts, hogy ez vgkpp lehetetlen. Ez olyan dolog, mintha azt mondannk valakinek, hogy lehetetlensg elaludnia, s ha azt hiszi, hogy gy tett valaha is, akkor hallucinl.
Aki azonban mg nem fejlesztette ki az asztrlis s fizikai tudatossga kztti ssze-kttetst, az kptelen akaratlagosan elhagyni srbb fizikai testt, vagy visszaemlkezni an-nak javarszre, ami vele fizikai testtl tvol trtnik, de az, hogy alvs alatt minden esetben elhagyja, mindazonltal tny marad, s brmelyik gyakorlott tisztnlt ltal lthat, amint felette lebeg, vagy attl nagyobb vagy kisebb tvolsgban kszl, az esettl fggen.
Az egszen fejletlen szemly ltalban szorosan fizikai teste felett lebeg, szinte ugyanolyan alv llapotban, mint az, arnylag alaktalanul s fejletlenl, s a tapasztalat sze-rint nem lehet elmozdtani annak a fizikai testnek a kzvetlen kzelbl anlkl, hogy az ne vltana ki komoly knyelmetlensget, ami gyakorlatilag felbreszti. Ahogy azonban az ember fejldik, asztrlis teste hatrozottabb krvonalv s tudatosabb vlik, s megfelelbb hor-dozv szmra. Az intelligensebb s kultrltabb ember esetben a tudatossgi fokozat mr jelents, s egy szellemileg fejlett ember ppen annyira otthon van abban a hordozban, mint ebben a sr fizikai testben.
Habr lehet teljesen tudatos alvs alatt az asztrlis skon, s kpes azon szabadon kz-lekedni kvnsga szerint, ebbl mg nem kvetkezik, hogy ksz a lthatatlan segtk sereg-hez val csatlakozsra. A legtbb ember ezen a szinten olyannyira bele van burkolzva sajt gondolatmenetbe - szoksosan az brenlt idejn t foglalkoztat valamilyen irnyvonal folytatsaknt -, olyan, mint egy magba mlyedt ember, aki annyira elmerlt, hogy gyakorla-tilag teljesen figyelmetlen minden irnt, ami krltte zajlik. Sok tekintetben jl van ez gy, mivel sok minden tallhat az asztrlis skon, ami idegest s rmt annak, akinek nincs btorsga a teljes tudatra bredsre, ami mindannak valdi termszett illeti, amit ltna.
Olykor egy ember fokozatosan kiemelkedik ebbl az llapotbl, mintegy rbred a k-rltte lev asztrlis vilgra, de gyakran abban az llapotban marad, ameddig valaki, aki mr jratos ott, gondjaiba nem veszi s felbreszti. Ez azonban nem egy knnyen vllalhat fele-lssg, mivel, mialatt arnylag knny gy valakit felbreszteni az asztrlis skon, azonban lehetetlen jra elaltatni, eltekintve a legkevsb kvnatos hipnzisos befolys gyakorlstl. gy, mieltt a segt munksok seregnek egyik tagja felbreszt egy lmodt, meg kell bizo-nyosodnia afell, hogy annak az embernek olyan a belltottsga, hogy jl fogja hasznlni a tovbbi kpessgeket, amelyeket azutn kezbe adnak, s tudsa s btorsga elgsges ah-hoz, hogy meglehetsen biztosan ne rje rts egy ilyen kzbelps eredmnyeknt.
Az ilyen mdon vgrehajtott felbreszts olyan helyzetbe hozza az illett, hogy ha akar, csatlakozhat azoknak a sereghez, akik az emberisget segtik. Vilgosan meg kell rte-ni, hogy ez nem jr szksgszeren vagy mg szoksosan sem azzal a kpessggel, hogy ber tudatossgban emlkezni fog brmire, amit tett. Ezt a kpessget az embernek sajtmaga szmra meg kell szereznie, s az esetek tbbsgben ez nem kvetkezik el a rkvetkez vekben, st mg ugyanabban az letben sem. Azonban, szerencsre, a testben val emlke-zs hinya semmi esetre sem llja tjt a testen kvl vgzend munknak, gyhogy nincs jelentsge, hacsak annak az embernek a megelgedettsgt nem tekintjk, aki tudja brenlte alatt, hogy milyen tevkenysggel foglalkozik alvsa alatt. Az szmt valban, hogy a munkt el kell vgezni, s nem az, hogy emlkezznk arra, ki tette.
|
4. A segtk |
|
2007.10.20. 17:54 |
A segtk
Segtsget, teht, az asztrlis sk lakinak sok osztlya kzl nhny nyjthat. rkez-het segtsg a dvktl, a termszet-szellemektl, vagy azoktl, akiket halottaknak neveznk, valamint azoktl, akik tudatosan tevkenykednek az asztrlis skon letk folyamn, fleg az adeptusok s tantvnyaik. Ha azonban a dolgot kiss szorosabban megvizsgljuk, ltni fog-juk, hogy habr valamennyi emltett osztly rszt vehet, s vesz is olykor ebben a munkban, rszesedsk olyan egyenltlen, hogy gyakorlatilag csaknem teljesen egy osztlyra hrul.
Az a tny, hogy olyan sok ez az asztrlis skon vagy skrl vgzend segt tevkeny-sg, mr magban magyarzatra szorul. Brki szmra, akinek csak halvny fogalma is van arrl, hogy egy adeptus irnytsa alatt milyen erk llnak valjban, azonnal nyilvnvalv vlik, hogy szmra az asztrlis skon val munklkods sokkal nagyobb energiavesztesg lenne, mintha lenjr orvosaink vagy tudsaink idejket ktrssel tltenk az ton.
Az adeptus munkja magasabb rgikban zajlik, fknt a mennyei vilg dvachni skjnak arupa (testetlen) szintjein, ahol energiit a valdi emberi egynisg befolysolsra irnythatja s nem egyedl a szemlyisgre, ugyanakkor mindssze az (a szemlyisg) rhet el az asztrlis vagy a fizikai vilgokban. Az er, amelyet mkdsbe hoz abban az emelkedet-tebb birodalomban, sokkal nagyobb eredmnyt hoz ltre, messzebbre gazt s tartsabbat, mint brmi, ami elrhet, akr tzszeres errfordtssal itt lenn. Ott fenn a munka olyan, hogy egyedl teljesen meg tudja valstani, mg az alacsonyabb skokon, mindenesetre bizonyos mrtkig, azokkal egytt, akiknek a lba a nagy ltrnak egy alacsonyabb fokn van, s ami egy nap ket is elvezeti abba a helyzetbe, ahol az adeptus ll.
Ugyanezek az szrevtelek vonatkoznak a dvk esetre is. A termszetnek egy, a mi-enknl magasabb birodalmhoz tartozva, mert oda tartoznak, munkjuk legnagyobbrszt egy-ltaln nem kapcsoldik ssze az emberisggel, st, a dvk rendjeibl azok (s vannak ilye-nek), akik nmelykor vlaszolnak magasabb svrgsainkra s esdeklseinkre, gy inkbb a mentlis skon tesznek, mint a fizikain vagy az asztlison, s gyakrabban inkarnciink kzt-ti idszakokban, mint fldi leteink alatt.
Nem szabad elfelejtennk, hogy ilyen segtsg nhny esete volt megfigyelhet a dvachni sk alosztlyainak vizsglata sorn, amibe akkor fogtunk bele, amikor e tmban volt elkszletben a Teozfiai kziknyv. Egy esetben egy dva tantott egy kntort a leg-csodlatosabb gi zenre, egy msik esetben egy msik rendbl val dva adott tmutatst s irnytst egy csillagsznak, aki a vilgmindensg szerkezetnek s formjnak megrtst kutatta.
Ez csak kt plda volt a sok kzl, amelyekben a nagy dva birodalom segtette a to-vbbfejldst, s vlaszolt az ember magasabb vgyaira hall utn, s vannak mdszerek, amelyek ltal mg a fldi let sorn ezek a nagyszer lnyisgek megkzelthetk, s hatrta-lan tuds kaphat tlk, habr inkbb rhet el velk kapcsolat skjukhoz val felemelkeds tjn, mint segtsgl hvssal, hogy leszlljanak hozznk.
Fizikai letnk szoksos esemnyeibe a dva nagyon ritkn avatkozik bele, valjban olyan nagyon elfoglalt sajt skja sokkal grandizusabb munkjval, hogy valsznleg ritkn jut tudomsra ilyesmi, s habr megtrtnhet esetleg, hogy tudomst szerez emberi szomor-sgrl vagy gondrl, ami kivltja sajnlatt, s arra kszteti, hogy igyekezzen valamilyen m-don segteni, az szlesebb ltsa ktsgtelenl felismeri, hogy a fejldsnek ebben a szaka-szban ilyen kzbelpsek az esetek tlnyom tbbsgben mrhetetlenl tbb bajt okozn-nak, mint jt.
Volt ktsgbevonhatatlanul egy idszak a mltban – az emberi faj gyermekkorban – amikor sokkal nagyobb mrtkben segtettk kvlrl, mint ami jelenleg a helyzet. Abban az idben, amikor valamennyi Buddha-jt s Manu-jt st mg kznsgesebb vezetit s tant-it is bevontk vagy a dva evolci soraibl, vagy egy elrehaladottabb bolyg tkletestett emberisgbl, ilyenfajta segts, amelyet ebben az rtekezsben tekintnk t, bizonyra rke-zett ezektl a fennklt lnyektl. Amint azonban fejldik az ember, kpestett vlik arra, hogy segtknt mkdjk, elszr a fizikai skon, azutn a magasabb szinteken. Mostanra elrtnk egy fokozatot, amelyen az emberisgnek kpess kellene vlnia, s bizonyos csekly mrtkben kpes is arra, hogy lthatatlan segtket termeljen ki magbl, gy tve szabadd mg hasznosabb s fennkltebb munkra azokat a lnyeket, akik kpesek arra.
Nyilvnval teht, hogy ilyen segtst, amelyre itt utalunk, legalkalmasabban frfiak s nk fejldsknek egy meghatrozott szakaszukban nyjthatnak, nem pedig adeptusok, mivel k sokkal nagyobb formtum s messzemenen hasznosabb munka vgzsre kpe-sek. tlagembereknek klnleges szellemi fejlettsg hinyban szintn nem vennk hasznt.
ppen ezek a megfontolsok vezetnek el bennnket annak elvrsra, hogy ez a mun-ka az asztrlis s az alacsonyabb mentlis skokon a Mesterek tantvnyainak kezben van, olyan emberekben, akik, habr mg messze vannak az adeptussg elrstl, olyan mrtk-ben fejlesztettk magukat, hogy kpesek tudatosan mkdni a szban forg skokon.
Kzlk nhnyan tovbbi lpst tettek a kapcsolatok tkletestsre a fizikai tuda-tossg s a magasabb szintek tudatossga kztt, s rendelkeznek azzal a ktsgtelen elny-nyel, hogy ber letkben visszaemlkeznek azokra, amiket tettek vagy tanultak azokban a msfajta vilgokban. Vannak sokan msok, akik mg nem tudjk srtetlenl thozni tudatos-sgukat, mindazonltal semmi esetre sem vesztegetnek el rkat, amikor azt gondoljk, hogy alszanak, hanem nemes s nzetlen munklkodssal tltik felebartaik szmra.
Tekintsk t, hogy mibl is ll ez a munklkods, de mieltt rtrnnk tmnknak erre a rszre, elszr utalunk egy ellenvetsre, amit gyakran hoznak fel ilyen munkval kapcso-latban. Ugyancsak rendelkeznk nhny arnylag ritka esettel, amelyekben a kzvettk vagy termszetszellemek, vagy olyan emberek, akik levetettk fizikai testket.
Azoknak az embereknek, akik mg nem rtik tkletesen a teozfiai eszmket, gyak-ran vannak ktelyeik, hogy vajon megengedhet-e szmukra, hogy segtsenek valakin, akit szomorsgban vagy gondban tallnak, attl flve, hogy kereszteznk a karma rk trvny-nek tkletes igazsgossga alapjn elrendelt sorst. „Az az ember azrt van mostani helyze-tben”, mondjk gyakorlatilag, „mert megrdemelte, most dolgozza le valamilyen mltban elkvetett gonoszsg teljesen termszetes kvetkezmnyt, milyen jogon gtolnm a nagy kozmikus trvny mkdst azltal, hogy megksrelnk helyzetn javtani akr az asztrlis, akr a fizikai skon?”
Azok a jemberek, akik ilyen kijelentseket tesznek, valjban risi nhittsgrl tesznek bizonysgot, habr ntudatlanul, mivel lltsuk kt elkpeszt feltevst foglal mag-ban; elszr, hogy k pontosan tudjk, mi egy msik ember karmja, s meddig tart majd el-rendelt szenvedse, msodszor, hogy k, - perclet rovarok – korltlanul tgzolhatnak a kozmikus trvnyen, s megakadlyozhatjk a karma esedkes ledolgozst brmilyen csele-kedetkkel. Biztosak lehetnk abban, hogy a nagy karmikus istensgek kpesek tkletesen boldogulni teendikkel a mi segtsgnk nlkl is, s nem kell attl flnnk, hogy brmilyen lps, amelyet tehetnk, netn a legcseklyebb gondot vagy zavart okozhatn szmukra.
Ha valakinek olyan a karmja, hogy nem lehet rajta segteni, akkor minden jszndk trekvsnk abba az irnyba sikertelen marad, habr mindamellett j karmt fogunk nyerni magunknak azltal, hogy megtettk. Egy ember karmja nem a mi dolgunk, a mi kteless-gnk az, hogy segtsget nyjtsunk minden ernkkel, csak cselekvsi jogunk van, az ered-mny ms, magasabb kezekben van. Hogyan tudnnk megmondani, hogy ll egy ember szmadsa? Mindssze annyit tudunk, hogy most merti ki rossz karmjt, s e pillanatban abban a helyzetben van, hogy segt kzre van szksge, hogy az enyhlst adjon, s kiemelje bnatbl s csggedsbl. Mirt ne szolglhatna rmnkre s megtiszteltetsnkre egyik vagy msik jcselekedet? Ha tudunk neki segteni, akkor maga az a tny mutatja, hogy kir-demelte, hogy segtsk, s csak akkor tudhatjuk meg, ha megprbljuk. A karma trvnye minden esetben gondot visel arra, nem kell aggdnunk miatta.
Kevs azoknak az eseteknek a szma, amelyek sorn termszet-szellemek segtenek az emberi nemnek. Az ilyen teremtmnyek tbbsge kerli az ember tartzkodsi helyeit, elvo-nul elle, nem szereti kisugrzsait, lland nyzsgst s nyugtalansgt, amit maga krl okoz. Nhny magasabb rendjk kivtelvel kvetkezetlenek s szeleburdiak, inkbb olya-nok, mint a boldogan jtsz gyerekek, szerfelett szerencss fizikai krlmnyek kztt, mint-sem komoly, felelssgteljes lnyisgek. Mgis, nha megtrtnik, hogy egyikk megkedvel egy emberi lnyt, s j szolglatot tesz neki, jelenlegi fejldsi szakaszban a termszetnek ez az osztlya nem bzhat meg olyasmivel, mint a lthatatlan segtk munkjban val lland egyttmkds. A termszet-szellemekrl szl teljesebb beszmol vgett az olvasnak az V. Teozfiai kziknyvet ajnljuk.
Nyjtanak olykor segtsget azok a nemrg elhunytak, akik mg az asztrlis skon idznek, s mg szoros kapcsolatban vannak fldi dolgokkal, mint (valsznleg) a fent eml-tett esetben az desanya, aki megmentette gyermekeit a ktba esstl. Azonban rgtn lthat, hogy az ilyen kaphat segtsgnyjtsok szma bizonyra rendkvl korltozott. Minl nzet-lenebb s segtkszebb egy szemly, annl valsznbb, hogy halla utn az asztrlis sk ala-csonyabb szintjein teljes tudatossggal vesztegelve tallhat, ahonnan a Fld knnyedn elr-het. Mindenesetre, hacsak az illet nem volt egy rendkvl rossz ember, tartzkodsa abban a birodalomban, ahonnan brmilyen beavatkozs egyedl lehetsges, viszonylag rvid, s habr a mennyei vilgbl mg raszthat jsgos befolyst azokra, akiket a Fldn szeretett, az ltalban inkbb szoksosan lds termszet, mint olyan energi, amelyik kpes egy sajtos esetben hathats eredmnyeket ltrehozni, mint amilyeneket ttekintettnk.
Sokan az eltvozottak kzl, akik segteni szeretnnek a htrahagyottakon, tapasztalni fogjk, hogy teljesen kptelenek brmilyen mdon hatst gyakorolni rjuk, mivel egyik skrl egy msikon lev lnnyel val egyttmkds vagy nagyfok rzkenysget ignyel annak a lnynek a rszrl, vagy bizonyos mennyisg tudst s jrtassgot a kzremkd rszrl. Ezrt, habr semmikppen sem szokatlanok rviddel hall utni jelensek esetei, azonban ritkn tallkozhatunk olyan pldval, amikor az elhunyt szemly valban valami hasznosat tett volna, avagy sikerlt volna az ltala hajtott hatst gyakorolnia bartra vagy rokonra, akit megltogatott. Termszetesen vannak ilyen esetek szp szmmal, ha valamennyit sszerakjuk, de nem jelentsen sok, sszehasonltva ksrtetek nagy szmval, akiknek sikerlt lttatni magukat. gy ltalban csak kevs segtsg kaphat a halottaktl, valban, ahogy majd most megmagyarzzuk, sokkal gyakoribb esetkben, hogy k ignyelnek segtsget, semmint k lennnek kpesek nyjtani msoknak.
Jelenleg, teht, a munka dnt rsze, amelyik e vonalak mentn vgzend, azon l szemlyeknek jut osztlyrszl, akik kpesek tudatosan mkdni az asztrlis skon.
|
3. Egy szemlyes tapasztalat |
|
2007.01.27. 22:31 |
A fenti trtnetek viszonylag jl ismertek mindenki eltt, s megtallhatk nhny olyan knyvben, amelyek ilyen beszmolk gyjtemnyeit tartalmazzk, leginkbb Dr. Lee „A lthatatlan vilg tbb felvillansa” (More Glimpses of the Unseen World) cm mben. Az a kt eset, amelyeket most kszlk kzreadni, sohasem jelentek meg mg elzleg nyomtatsban, s mindkett az elmlt tz vben trtnt, egyik velem, a msik egy nagyon kedves bartommal, a Teozfiai Trsulat jeles tagjval, akinek megfigyelsi precizitshoz a ktsg rnyka sem fr.
Az n sajt trtnetem elg egyszer, habr szmomra nem jelentktelen, mivel a beavatkozs ktsgkvl letemet vta meg. Egy klnsen ess s viharos jjel stltam lefel egy csendes mellkutcban a Westbourne ligethez kzel, gyr sikerrel, hogy fenntartsak egy esernyt a vad szlrohamok ellenben, azzal fenyegetve minden pillanatban, hogy kitpik szortsombl, s amint fradsggal haladtam elre, megprbltam egyik munkm rszleteire gondolni, amellyel akkor ppen el voltam foglalva.
Meglep hirtelensggel egy hang, amelyet jl ismertem – egy indiai tant hangja – flembe kiltott: „Ugorj vissza!” Gpies engedelmessggel erteljesen htraugrottam, gyszlvn, mg mieltt idm lett volna gondolkodni. Amint gy tettem, esernym, a hirtelen mozdulattl elrebukott, kezembl kitdtt, s egy hatalmas fm kmnyfed zuhant a kvezetre, arcomhoz egy yardnl kisebb tvolsgra. Ennek a darabnak a hatalmas slya, s iszony ereje, amivel leesett, egszen biztosan azt okozta volna, ha nem lett volna figyelmeztet hang, hogy a helysznen meghaltam volna, az utca res volt, s a hang az a valaki volt, akirl tudtam, hogy htezer mrfldnyire van tlem, mr ami a fizikai testet illeti.
Nem ez volt az egyetlen alkalom, amelynek sorn ilyen rendkvli segtsget kaptam, mivel korbbi letemben, jval a Teozfiai Trsulat megalaptsa eltt egy kedves szemlynek a megjelense, aki a kzelmltban halt meg, vott meg engem annak elkvetstl, amirl most mr ltom, hogy komoly bntny lett volna, habr akkori tudsom fnyben az nemcsak igazolhatnak, de mg dicsretes visszavgsnak is tnt volna. Ksbb, mg mindig ennek a Trsulatnak az alaptsa eltt, egy figyelmeztets rkezett hozzm magasabb skrl, mly benyomst kelt krlmnyek kztt, amely lehetv tette szmomra, hogy megakadlyozzak egy msik embert, hogy elinduljon egy ton, amirl most mr tudom, hogy szerencstlenl vgzdtt volna, habr akkor nem volt okom felttelezni. Lthat, hogy jelents szemlyes tapasztalattal rendelkezem ahhoz, hogy erstsem hitemet a lthatatlan segtk tanttelt illeten, a segtsgrl val tudsomon kvl, amit jelenleg is kapok.
A msik eset mg meglepbb. Egyik tagtrsunk, aki engedlyt adott trtnetnek kzzttelre, de nem hajtja, hogy megnevezzem, egyszer nagyon komoly fizikai veszedelemben tallta magt. Itt most nem rszletezend krlmnyek kvetkeztben egy veszlyes utcai perpatvar kzepbe kerlt, s miutn ltta, amint nhny embert letttek, s valban komolyan megsrltek hozz kzel, pillanatokon bell vrhat volt, hogy hasonl sors vr r is, mivel lehetetlennek tnt kimeneklni a tmegbl. Hirtelen a tmegbl kiprdls klns rzst tapasztalta, s magt egszen srtetlenl, teljesen egyedl llva tallta egy kis mellkutcban, amely prhuzamos volt azzal, ahol a zavargs trtnt. Mg hallotta a kzdelem zajt, s mialatt meglepetten llt, hogy mi a csuda trtnt vele, kt-hrom ember rt futva a sarokra, akik kimenekltek a tmegbl, s t ltva meglepetsket s rmket fejeztk ki, mondvn, hogy amikor a btor hlgy ilyen hirtelen eltnt a harc kzepbl, akkor biztosra vettk, hogy le lett tve.
Akkor nem rkezett erre semmilyen magyarzat, a hlgy nagyon zavarodott llapotban trt haza, de amikor egy ksbbi idszakban megemltette ezt a klns esetet Madame Blavatsky-nak, tjkoztatta, hogy karmja lehetv tette, hogy megvjk egy rendkvl veszlyes helyzettl, az egyik Mester kln kldtt valakit, hogy megvdje, arra a tnyre val tekintettel, hogy letre szksg van a munkhoz.
Mindazonltal az eset nagyon klnlegesnek szmt, egyrszt a kifejtett er nagy mennyisge, msrszt megnyilatkozsnak szokatlanul nyilvnos jellege miatt. Nem nehz elkpzelni a modus operandi-t, a hlgyet bizonyra a kzbekeld hztmb fl kellett emelni testileg, s egyszeren a kvetkez utcban letenni, de mivel a fizikai test nem volt lthat a levegben lebegni, nyilvnvalan valamilyenfajta (taln teri anyagbl lev) ftyollal vettk krl t kzben.
Ha azt vetn valaki ellen, hogy ha brmi is rejtette volna el a fizikai anyagot, annak magnak is fizikainak kellett lennie, s ezrt lthatnak, akkor azt lehet vlaszolni, hogy ismert eljrs minden okkultista tanulmnyoz eltt, hogy a fnysugarakat el lehet hajltani (amelyek, jelenleg minden krlmnyek kztt ismeretes a tudomny eltt, hogy csak egyenes vonalakban haladnak, hacsak nem trnek meg), gyhogy egy trgy megkerlst kveten pontosan eredeti plyjukat nyerik vissza, s azonnal lthat, hogyha ez trtnt volna, egy ilyen trgy minden fizikai szem szmra tkletesen lthatatlan lett volna mindaddig, amg a sugaraknak nem engedtk volna visszanyerni norml plyjukat. Teljesen tudatban vagyok annak, hogy ez az egy llts magban is elegend, hogy megjegyzseimet a ma tudsa kptelensgnek blyegezze, de ezzel nincs mit tenni, merben csak egy lehetsget lltok a termszetben, amelyet a jv tudomnya egy nap ktsgtelenl felfedez majd, s azok szmra, akik nem az okkultizmus tanulmnyozi, az szrevtel bizonyra mindaddig vr, amg beigazoldik.
Az eljrs, ahogy mondom, brki szmra elg rthet, aki egy kicsit is tud a termszet okkultabb erirl, de a jelensg mg rendkvl drmai marad, mikzben a trtnet hsnjnek neve, ha meg lenne engedve, hogy megadjam, a hitelessg biztostka lenne minden olvasmnak.
Ezek a trtnetek, amelyek mindegyikt ltalban angyali kzbenjrsnak szoktk hvni, minthogy azok is, lthatatlan segtink mkdsnek csak egy kis rszt szemlltetik. Mieltt hasznosan ttekinthetjk tevkenysgk tbbi gazatt, helyesen tesszk, ha tisztzzuk elmnkben a lnyek vltozatos osztlyait, amelyekhez ezek a segtk tartozhatnak. Legyen teht ez a kvetkezkben trgyaland tmnk feladata.
|
2. Nhny mai plda |
|
2007.01.27. 22:31 |
Mg ebben a hitetlen korban, XIX. szzadunk teljes forgataga kzepette, tudomnyunk dogmatizmusa s protestantizmusunk hallos unalma ellenre is mg megtallhatk a kzbenjrs materialista llspontbl megmagyarzhatatlan pldi brki ltal, aki veszi a fradsgot s utnajr. Abbl a clbl, hogy ezt rviden bemutassam az olvasnak, rviden kivonatolok nhnyat az ilyen trtnetek minapi gyjtemnybl, hozztve egy-kt sajt magam ltal megismert pldt.
Ezeknek az j kelet eseteknek egyik nagyon jellemz vonsa, hogy csaknem mindig arra ltszanak irnyulni, hogy gyermekeket segtsenek vagy vjanak meg.
Egy rdekes eset, amelyik mindssze nhny vvel ezeltt Londonban esett meg, egy gyermek letnek megmentsvel kapcsolatos, rettenetes tz kzepette, ami egy Holborn-hoz kzeli utcban ttt ki, s ott kt hzat teljesen lerombolt.
A lngok annyira elhatalmasodtak, mieltt mg felfedeztk volna, hogy a tzoltk kptelenek voltak megmenteni a hzakat, viszont sikerlt megmentenik valamennyi bentlakt kett kivtelvel, egy ids hlgy megfulladt a fsttl, mieltt el tudtk rni t, s egy kb. tves gyermek, akinek a hzban val jelenltrl megfeledkeztek a sietsg s a pillanatnyi izgalom hevben.
A gyermek desanyja, gy tnik, bartja vagy rokona volt a hztulajdonos hlgynek, s azon az jszakn gondjaira bzta a kicsiny teremtst, mivel knytelen volt Colchesterbe menni gyet intzni. Csak amikor mr mindenki ms megmeneklt, s az egsz hz lngba borult, akkor juttatta rettenetes nyilalls a hlgy eszbe, hogy a gyermek megrzsvel bztk meg. Akkor remnytelennek tnt, hogy megksreljk a bejutst a manzrdszobba, ahov lefektettk a gyermeket, de az egyik tzolt hsiesen megoldotta a remnytelen ksrletet, s miutn gyors tmutatst kapott a szoba pontos fekvsrl, belevetette magt a fst s lngok kz.
Megtallta a gyermeket, srtetlenl hozta ki, de amikor csatlakozott bajtrsaihoz, egy klns trtnetet mondott el. lltotta, hogy amikor elrte a szobt, azt lngokban tallta, a fdm nagyobb rsze mr leszakadt, de a tz a szobban az ablak fel kanyarodott, teljesen termszetellenes s kiszmthatatlan mdon, amihez hasonl korbbi sszes tapasztalata sorn nem fordult el, gyhogy az a sarok, amelyikben a gyermek fekdt, teljesen rintetlen volt, jllehet a fdmtredk gerendi, ahol a kis blcs llt, flig elgtek. A gyermek termszetesen szrnyen rmlt volt, de a tzolt nyomatkosan s ismtelten kijelentette, hogy amikor komoly kockzatot vllalva elindult felje, egy angyalhoz hasonl alakot ltott, – s itt pontosan az szavai kvetkeznek,– valami „egszen ragyog fehret s ezstset, az gy fl hajolva, az gytakart simtva.” Nem tvedhetett, mondta, mivel nhny msodpercig vakt fnyben volt lthat, s tnylegesen csak akkor tnt el, amikor nhny lbnyira volt tle.
Ennek a trtnetnek egy msik rdekessge, hogy a gyermek desanyja kptelen volt aludni azon az jszakn Colchester-ben, llandan egy ers rzs gytrte, hogy valami baj van gyermekvel, olyannyira, hogy vgl knytelen volt felkelni, s egy kis idt a legbuzgbb imdkozssal tlttt, hogy a kicsit megvdje a veszlytl, amit flje hrulnak rzett sztnsen. A kzbeavatkozs nyilvnval volt, amirl egy keresztny azt mondan, hogy vlasz az imdkoznak, a teozfus viszont ugyanezt az eszmt tudomnyosabb kifejezsmddal gy illetn, hogy az desanya szeretetnek erteljes kiradsa olyan energit kpezett, amit lthatatlan segtink egyike kpes volt gyermeknek a rettenetes halltl val megmentsre hasznlni.
Egy msik figyelemremlt eset, amelynek sorn gyermekeket vtak meg szokatlan mdon, a Themze partjn, Maidenhead kzelben trtnt nhny vvel korbban, mint az utbbi plda. Ezttal a veszlyt, amitl megmenekltek, nem tz, hanem vz okozta. A hrom kisgyermeket, akik, ha helyesen emlkszem vissza, Shottesbrook-ban, vagy ahhoz kzel laktak, dajkjuk stlni vitte a vontatt mentn. Hirtelen vgigszguldott egyik sarkon egy uszlyt vontat l, s a felfordulsban a kt gyermek a vontatktl rossz oldalra kerlt, s beleesett a vzbe.
A hajs, aki ltta a balesetet, beugrott, hogy megprblja megmenteni ket, s szrevette, hogy a vzben magasan lebegnek „termszetellenes mdon”, mondta, s nyugodtan haladnak a part fel. Ez volt minden, amit s a dajka ltott, s mindegyik gyermek azt lltotta, hogy „egy szpsges szemly, teljesen fehrben s fnyln” llt mgttk a vzben, fenntartotta, s a part fel vezette ket. Nem maradt a trtnet igazols nlkl, mivel a hajs kislnya, aki kiszaladt a kabinbl, amikor meghallotta a dada kiablst, szintn tanstotta, hogy ltott egy kedves hlgyet, aki a vzben a partra vontatta a kt gyereket. Teljesebb rszletek hinyban, mint amit a trtnet knl neknk, lehetetlensg bizonyossggal kimondani, hogy a segtk melyik osztlybl val ez az „angyal”, de valsznleg annak javra rhat, hogy egy fejlett emberi lny mkdtt asztrlis testben, amint ksbb lthat lesz, amikor ezzel a tmval ms oldalrl, inkbb a segtk szempontjbl foglalkozunk majd, a megsegtettek helyett.
Egy msik eset, amelyikben a kzvett hatrozottabban klnbztethet meg, Dr. John Mason Neale rral, a jl ismert lelksszel kapcsolatos. Elmondja, hogy egy ember, aki nemrg vesztette el felesgt, ltogatban volt kisgyermekeivel egy bartja vidki hzban. Ez egy zeg-zgos udvarhz volt, s alacsonyabb rszn hossz, stt folyosk voltak, ahol a gyerekek nagy lvezettel jtszottak. Ezttal azonban veszlyesen felmentek az emeletre, s ketten kzlk elbeszltk, hogy amint lefel futottak az tjrk egyikn, tallkoztak desanyjukkal, aki azt mondta nekik, hogy menjenek vissza ismt, azutn eltnt. Vizsglds trta fel azt a tnyt, hogyha a gyerekek csak nhny lpssel tovbb futottak volna, egy mly, lefedetlen ktba zuhantak volna, ami ott ttongott egszen az svnykn, gy desanyjuk ltomsa megmentette ket a csaknem biztos halltl.
Ebben a pldban nincs ok abban ktelkedni, hogy maga az anya rkdtt szereten gyermekei felett az asztrlis skrl, s hogy (amint ms esetekben is trtnt) erteljes vgya adta neki az ert, hogy figyelmeztesse ket a veszlyre, amelybe olyan vigyzatlanul rohantak, s hogy lthatv s hallhatv tegye magt elttk egy pillanatra, vagy merben csak elmjkben azt a benyomst keltse, hogy ltjk s halljk t. Termszetesen lehetsges, hogy a segt valaki ms volt, aki az anya ismers alakjt ltttel fel, nehogy megrmtse a gyermekeket, de a legegyszerbb feltevs magnak az rkk ber anyai szeretetnek tulajdontani a kzbenjrst, homlyostatlan fnyben ltva az tjrt a hall kapuin keresztl.
Ez az anyai szeretet, lvn a legszentebb s legnzetlenebb emberi rzs, az egyik legllhatatosabb a magasabb skokon. Az anya, aki az asztrlis sk alacsonyabb szintjein tallja magt, kvetkezskpp mg rintkezsben ll a Flddel, nemcsak fenntartja rdekldst s trdst gyermekei irnt, ameddig csak kpes ltni ket, hanem amikor mr belpett a mennyei vilgba, ezek a kicsinyek mg mindig a legkiemelkedbb tmk gondolatvilgban, s a szeretet gazdagsga, amelyet a kpmsokba raszt, amelyeket ott rluk kszt, az szellemi er nagyfok kintse, amelyik utdaira ramlik, akik mg ebben az alacsonyabb vilgban kzdenek. Krlveszi ket l energiakzpontokkal, amelyeket tallan lehet valsgos rz angyaloknak lerni. Ennek az akaratnak a szemlltetse megtallhat VI. Teozfiai Kziknyvnk (Theosophical Manual) 38. oldaln.
Nemrgen angol rsekeink egyiknek kislnya desanyjval stlt abban a vrosban, ahol laktak, majd vigyzatlanul tfutott az utcn, amikor egy gyorsan a sarokra rkez kocsi lovai fellktk. A lovak lbai kztt ltva gyermekt, az anya elrerohant, elkszlve arra, hogy komolyan megsebeslve tallja majd, de a kislny felugrott, s egszen vidman gy szlt: „Oh, mama nem sebesltem meg, mert valaki, teljesen fehrben, fogta a lovakat, nehogy rm tapossanak, s azt mondta, hogy ne fljek.”
Egy eset, ami Buckinghamshire-ben trtnt, valahol Burnham Beeches szomszdsgban, jelentsen az id hosszsgnak szmljra rhat, amit maga a segt kzvett fizikai megjelense tartott fenn. Lthat lesz majd, hogy az eddigi pldkban a beavatkozs csak nhny msodpercnyi volt, mg ezttal jelens trtnt, ami flrnl tovbb tartott.
Egy farmer kt kisgyermekt otthon hagytk, hogy jtsszanak, mialatt szlei s az egsz hz npe az aratsi munkval volt elfoglalva. A kicsik stlni mentek az erdbe, messze elvndoroltak, s eltvedtek. Amikor a kimerlt szlk visszatrtek szrkletkor, felfedeztk, hogy a gyermekek eltntek. Miutn rdekldtek nhny szomszdos hznl, az apa szolglkat s munksokat kldtt szt klnbz irnyokba, hogy keressk ket.
Igyekezetk sikertelen volt, kiltozsaikra nem rkezett vlasz, gy jra sszegyltek a farmon elcsggedt kedlyllapotban, amikor mindannyian egy klns fnyt lttak valamivel tvolabb lassan mozogni a mezn az t fel. gy rtk le, mint egy aranyos ragyogsban gazdag, nagy gmbszer tmeget, a szoksos nappali fnytl egszen eltrt, s ahogy kzelebb hzdott, lthat volt, ahogy a kt gyermek egyenesen annak kzepe mentn stl. Az apa s mg nhnyan azonnal rohanni kezdtek felje, a jelensg megmaradt, amg kzeledtek, de ahogy megragadhattk volna a gyermekeket, eltnt, sttsgben hagyva ket.
A gyerekek trtnete gy alakult, hogy amint eljtt az jszaka, srva vndoroltak az erdben egy ideig, vgl lefekdtek egy fa al aludni. Egy szpsges hlgy lmpval jtt s felbresztette ket, ahogy mesltk, s kzen fogva hazavezette ket. Ha krdeztk, rjuk mosolygott, de sohasem szlt egy szt sem. Ehhez a klns meshez mindketten kvetkezetesen ragaszkodtak, hitket sehogy sem lehetett megingatni a ltottakat illeten. Megjegyzend, hogy habr valamennyi jelenlv ltta a fnyt, s szleltk, hogy megvilgtotta az tjba kerl a fkat s bokrokat pontosan gy, ahogy egy rendes vilgts tette volna, mgsem volt lthat a hlgy alakja egyikknek sem, csak a gyermekeknek.
|
1. A bennk val ltalnos hit |
|
2007.01.27. 22:30 |
A Teozfia legszebb jellemvonsainak egyike az, hogy visszaad sszerbb formban mindent az embereknek, ami valban hasznos s segt volt szmukra a vallsokban, s amelyeket kinttek. Sokan, akik ttrtk a vakhit bbjt, s az rtelem s belerz kpessg szrnyain felemelkedtek a magasabb szint, szabadabb s nemesebb szellemi letig, mindazonltal gy rzik, hogy ennek az dvs gyarapodsnak a folyamatban valami elveszett, s mialatt feladtk gyermekkoruk hiedelmeit, egyttal sokat kihajtottak az let szpsgbl s kltisgbl.
Ha mgis, mltbeli leteik jvedelmeztek szmukra annyi jt, hogy a Teozfia jtkony befolysa al kerlhetnek, hamarosan felfedezik, hogy mg ebben a krlmnyben sem ri ket vesztesg, hanem rendkvl nagy nyeresg, s a szpsg s kltszet dicssge mg teljesebb mrtkben van jelen, mint azt elzleg remltk volna, s mr nem pusztn egy kellemes lom, amibl a jzansz hideg fnye brmikor durvn felbreszti ket, hanem a termszet igazsgai, amelyek killjk a prbt, s amelyek ragyogbb, teljesebb s tkletesebb, valamint pontosabban megrtett vlnak.
A Teozfia jtkony mkdsnek jellegzetes pldja az a md, ahogyan a lthatatlan vilgot a modern let szmra helyrelltotta, (amit, mieltt a materializmus nagy hullma elrasztott bennnket, az l segtsg forrsnak tekintettek). A tndrek, gnmok, mank, a leveg s a vz, az erd a hegy s a bnya szellemeinek lenygz sszes npi hagyomnyrl megmutatta, hogy nem mer rtelmetlen babona, hanem tudomnyos alappal br tnyszersg ll mgtte. Vlasza a legalapvetbb krdsre: „Ha meghal egy ember, fog-e jra lni?” szintn egyarnt hatrozott s tudomnyos, s tantsa a termszetrl s a hall utni letrl fnycsvt vett sok mindenre, ami, legalbbis a nyugati vilg szmra, megelzleg thatolhatatlan sttsgbe volt burkolva.
Nem lehet elg gyakran ismtelni, hogy ebben a llek halhatatlansgrl s a hall utni letrl szl tantsban a Teozfia az ltalnos vallsi felfogstl teljesen eltr helyzetet foglal el. Ezeket a nagy igazsgokat nem pusztn valamely si szent knyv tekintlye alapjn terjeszti el, ezen tmkrl szlva nem foglalkozik vallsos vlemnyekkel vagy metafizikai spekulcikkal, hanem szilrd, hatrozott tnyekkel, amelyek ppoly valsgosak s kzeliek szmunkra, mint a leveg, amelyet bellegznk, vagy a hzak, amelyekben lakunk, olyan tnyek, amelyekrl sokunknak folyamatos tapasztalata van, olyan tnyek, amelyek krbe sok tanulmnyoznk napi munkja tartozik, amint mindjrt lthat lesz.
A Teozfia ltal fellesztett szp eszmk kztt kiemelked helyen llnak a termszet nagyszer segt kzremkdi. A bennk val hit vilgszerte elterjedt volt a trtnelem legkorbbi hajnaltl, s ma is egyetemes a protestantizmus keskeny mezsgyjn kvl, amelyik kirestette s elstttette a vilgot, mivel hvei megksreltk a kzbens kzvettk tkletesen igaz elmlett eltvoltani, s mindent kt tnyezre; emberire s istenire lecskkenteni, ami ltal az istensg vgleg kisebbedett, s az ember segtsg nlkl maradt.
Egy kis gondolkozs megmutatja, hogy a vgzet szoksos nzpontja – az univerzum kzponti hatalmnak kiszmthatatlan beavatkozsi elmlete, sajt dntseinek eredmnyvel – a rszrehajls bevezetst vonn be a rendszerbe, ezrt a rossz egsz sorozata jrna szksgkppen nyomban. A Teozfinak az a tantsa, hogy az ember ilyen klns mdon akkor kaphat segtsget, ha mltbeli cselekedetei alapjn kirdemel ilyen segtsget, s mg ilyen esetben is azoktl kap segtsget, akik arnylag az szintje kzelben vannak, ettl a komoly ellentmondstl mentes, s radsul visszahozza neknk az llnyek tretlen rangltrjnak rgebbi s nagyobb v elmlett, ami kiterjed egszen Magtl a Logosztl a lbunk alatt elterl porig.
Keleten mindig is elismertk a lthatatlan segtk ltezst, habr a nevek, amelyekkel illettk ket s a nekik tulajdontott jellemvonsok termszetesen, vltoznak a klnfle orszgokban. Mg itt, Eurpban is lteznek a rgi grg mondk isteneknek az emberek gyeibe trtn lland beavatkozsrl, s a rmai legendk arrl, hogy Castor s Pollux vezette a fiatal kztrsasg lgiit a Regillus t melletti csatban. Az ilyen elmletek nem haltak ki az kori idszak lezrulsval, mivel ezeknek a trtneteknek megvoltak jogos utnkveti a szentek kzpkori mesiben, akik kritikus pillanatban jelentek meg, s fordtottk meg a hbor sorst a keresztes hadak javra, vagy az rangyalok, akik idnknt sznre lptek, s megvtk a jmbor utazt attl, ami msklnben biztos vesztt okozta volna.
|
Kvetkez 10 cikk | Elz 10 cikk |
|