15 |
|
2008.02.23. 21:16 |
Szeretet Megtestesülése!
A Szeretet az egyetlen igazi és örök tulajdonod. Mégis jelentéktelen, világi törekvések felé téríted el. Kincsként kéne szívedben tartani, és szent célból kéne használnod. A Szeretetet akárhány emberrel megoszthatod, sosem csökken. Képtelen vagy a Szeretetet igazi valójában megtapasztalni. A Szeretet minden lény életben tartója. Hogy megértsd, mélyre kell merülnöd a Szeretet óceánjában. Nem értheted meg felszínesen szemlélve. Teljesen bele kell merülnöd. A világi szeretetet olyan, hogy amint belekóstolsz fel is hagysz vele; de ha egyszer az Isteni Szeretetet megízleled, sosem adod fel. A Szeretet Isten; Isten a Szeretet. Nem választhatod el a Szeretetet Istentől. Élj Szeretetben! Ez az egyetlen módja, ahogy megértheted a Szeretetet,
és megtapasztalhatod Istent.
|
14 |
|
2008.02.23. 21:15 |
Szeretet Megtestesülése!
A tanulás nagyon szükséges a mai időkben. Csak tanulással értheted el és valósíthatod meg az Isteniséget, ami jelen van tested minden sejtjében, atomjában. Valójában minden pillanatban Istent látod, de képtelen vagy felismerni ezt az Igazságot. Csak akkor nevezheted magad tanultnak, ha felismered az Isteniséget, ami mindent áthat. A világi tudás, amihez az oktatásban hozzájutsz kívülről megszerezhető. De ez csupán a könyvek ismerete. A tanultság nem szerezhető meg könyvekből. Nem sok hasznod származik abból, ha gyűjtöd a könyvekben hozzáférhető információt. Amire szükség van, az az átalakulás! Ezt pedig csak tanulással érheted el. A tudás felhalmozása, ha nem vezet átalakuláshoz, puszta időpocsékolás. Az ember újabban kedveli az olyan tudás ízét, ami valójában szemét, selejt. Az emberi értelem, tudás és erő Isten ajándéka. Csak tanulás és gyakorlás által lehet fenntartani, és helyesen használni.
Isten valóban felmérhetetlen képességgel látta el az embert – a Szeretettel, ami meghatározhatatlan és mérhetetlen. Nincs a Szeretetnél nagyobb erő. Az ember nem használja ezt az erőt. Anélkül hagyja figyelmen kívül, hogy megértené az értékét. Az a téveszméje, hogy a Szeretet fizikai, világi kapcsolat. Az igazi Szeretet két szív egyesülése. Az emberek anélkül ejtik ki a szeretet szót, hogy ismernék a valódi jelentését. A szeretet senkinek sem árt, mindig segít. Ezt tartsd igazi vagyonodnak. Nincs tulajdon a világban, ami a Szeretetnél nagyobb lenne. Rosszul használod a Szeretet Isten-adta ajándékát, mikor világi dolgok, érzéki élvezetek felé tereled. Legfontosabb kötelességed, hogy a Szeretetet helyesen használd, Mindig segítve, Sosem ártva – követve a szólást. Nincs ennél nagyszerűbb erkölcs (Dharma).
|
13 |
|
2008.02.23. 21:14 |
Mivel képtelen felismerni belső Isteniségét, az ember megfeledkezik még emberi természetéről is. Mi haszna csupán emberi alakban létezni, ha az emberséget nem valósítjuk meg a gyakorlatban? Az emberi lét akkor éri el a beteljesedést, ha az emberi értékeket gyakoroljuk. Minden szentírás, mint az Upaniszádok és a Sasztrák arra szolgálnak, hogy megmutassák a szabadulás útját. Tanításaikat követve kéne az embernek kinyilvánítania a benne rejlő Isteniséget. A szentírások előhozzák belülről az Isteniség rejtett kincseit. Bhagavan ezért vezetett be oktatási programot az oktatási intézményekben. Az oktatás a világi tudást szolgálja, és a könyvekből elsajátítható. A tanítás viszont azt szolgálja, hogy kihozza a rejtett Isteniséget az emberben. Az oktatásnak csak átmeneti előnyei, áldásai vannak, míg a tanítás örökké tartó Boldogságot ad. Az ember nem lehet boldog csupán azáltal, hogy tanultságot szerez. Az embernek meg kéne tanulnia, hogyan hozza felszínre rejtett értékeit. |
12 |
|
2008.02.23. 21:13 |
Szeretet Megtestesülése!
E hatalmas világban bárhová is nézel, nem találsz nagyobb ösztönző erőt, és semmi értékesebbet, mint a Szeretet. A mélyen gyökerező önzés és önimádat az ember értelmét kiforgatja, és rossz irányba vezeti. Ha felhagysz az önzéssel, az emberségesség kibontakozik benned, és rejtett erőid megnyilvánulnak, értelmed sokrétűvé válik.
|
11 |
|
2007.10.21. 18:23 |
Szeretet Megtestesülése!
Bizonyára magasan képzett és intelligens vagy, mégis sok mindent tanulhatsz a hangyától, a madaraktól és az állatoktól. Az életnek ezeket a leckéit nem lehet az osztályteremben elsajátítani. Még a tanítók sem tesznek erőfeszítést arra, hogy megértsék önmagukban az Isteniség alapelvét. A tanulás nem csak arra szolgál, hogy segítsen a megélhetésben. Meg kell osztanod tudásod másokkal. Adj örömet mindenkinek, és emelkedj az Isteni szintre. Az igaz emberi lény jele a kiegyensúlyozott elme, gondolkodás (Samatwa). Az emberi elme (manavatwa) kiegyensúlyozott gondolkodás (Samatwa) nélkül nem érheti el az Isteniséget (Divyatwa). Ezért először ezt a fajta gondolkodást fejleszd ki magadban. Az Isteni hatalom ott rejtőzik minden emberi lényben. Az ember mégis gyengévé válik, mert képtelen megvalósítani, feltárni a rejtett Isteni erőt önmagában. Hogy ez az erő megnyilvánuljon, az embernek szent érzéseket kell magában gyakorolni. Az emberi elme, gondolkodás (manavatwa) nem új keletű. Korszakok óta létezik. Az ember anyja méhéből születik, de az emberség az Isteniségből ered, és állandóan jelen van. Az Isteniség minden emberben benne rejlik.
|
10 |
|
2007.10.21. 18:23 |
Ma azonban alig lehet olyan embert találni, aki bölcsen vezeti az életét, a nevével összhangban. Annak ellenére, hogy magas fokú értelemmel van ellátva, elfecsérli az életét hiú törekvésekkel. Mielőtt bármilyen munkához, feladathoz hozzákezdene, meg kellene vizsgálnia, hogy az adott munka méltó-e egy emberi lényhez. Mindent Isten akarataként kéne elfogadnia. Isten megáldotta az embert értelemmel, tudással és vagyonnal, hogy mások jólétéért dolgozzon. Az ember azonban Isten kívánsága ellenében cselekszik, s ezáltal romlásba dönti saját magát. Az állatok számtalan módon szolgálják az ember jólétét. Az emberből azonban hiányzik a szolgálat szelleme, amivel pedig még az állatok is bírnak. Az ember anélkül, hogy megértené az emberi lét célját, démoni tulajdonságokat alakít ki, és nyomorúságos, szerencsétlen életet él. A személyiség (Vyasthi) emberséget jelent, a társadalom (Samasthi) Istent jelképezi. Ezért az ember egyedül a társadalom szolgálatával nyerheti el az Isteniséget. |
9 |
|
2007.10.21. 18:22 |
A tudást, amit az ember megszerzett, a társadalom jobbítására kell használni. A vagyont és a tudást nem önző érdekből, hanem mások jóléte érdekében kellene hasznosítani. Isten az emberi testet nem csak azért adta, hogy egyél, aludj, és hogy a világi élvezeteknek hódolj. Az emberi test azért van, hogy jót tegyél másokkal (Paropakarartham Idam Sariram). A testet azért kaptad, hogy helyesen használd értelmed és megkülönböztető-képességed, és megmutasd a benned rejlő emberi értékeket. Mi értelme képzettségednek és intelligenciádnak, ha a társadalom nem látja hasznát? Ma az ember új felfedezéseket tesz, és találmányokat hoz létre, de a mai napig sem értette meg igazán a célját annak, hogy embernek született. Mit jelent a Manava (ember) szó? Ma - azt jelenti: tudatlanság (ajnana). Na - azt jelenti: nélkül. Va - azt jelenti: viselkedik (Varthinchuta). Az ember tehát az, aki tudatlanság nélkül, bölcsen viselkedik. |
8 |
|
2007.10.21. 18:22 |
Szeretet Megtestesülése!
Manapság a diákok sokféle könyvet olvasnak. Azonban kevéssé hasznos a könyvek (Pustaka) tanulmányozása, ha a fej (mastaka) teli van szeméttel. A tanulók haszontalan információkkal tömik meg a fejüket, ezáltal rosszul használják az energiájukat. Nincs értelme újra meg újra végigmenni a tesztkönyveken. Ez nem véd meg a születéstől és a haláltól. Olyan tudást kéne gyűjtened, ami halhatatlanná tesz. Ma a diákok igen gyakorlottak a könyvekben megtalálható tudás terén. Képesek bármilyen kérdésre válaszolni a tankönyv alapján, de semmi erőfeszítést sem tesznek, hogy ezt a tudást gyakorlati tudássá alakítsák. Az ember elnyerhet magas akadémiai minősítést, és magas pozíciót; Gyűjthet vagyont, jótékonykodhat, hírnevet szerezhet; Szert tehet nagy fizikai erőre, és örvendhet hosszú, egészséges életnek; Lehet nagyszerű tudós, aki tanulmányozza a Védákat, és a benne rejlő igazságokat hirdeti; De egyik sem egyenlő az Úr igaz hívével. Telugu vers
|
7 |
|
2007.10.21. 18:21 |
Szeretet Megtestesülése!
E hatalmas világban bárhová is nézel, nem találsz nagyobb ösztönző erőt, és semmi értékesebbet, mint a Szeretet. A mélyen gyökerező önzés és önimádat az ember értelmét kiforgatja, és rossz irányba vezeti. Ha felhagysz az önzéssel, az emberségesség kibontakozik benned, és rejtett erőid megnyilvánulnak, értelmed sokrétűvé válik.
|
6 |
|
2006.10.23. 20:13 |
Az éhes medve elment egyszer egy hangyabolyhoz, és így szólt a hangyához: „Képtelen vagyok tovább elviselni az éhséget. Kérlek, adj valamit ennem”. A hangya elnevette magát, és így felelt: „Hogy tudna egy oly parányi lény, mint én, neked enni adni? Nincs annyi, hogy kielégítse étvágyad. De várj csak. Nézzük, mit tehetek”. A hangyáknak szokása, hogy fél évre elteszik az élelmet maguknak a hangyabolyban. Bement hát a hangya a bolyba, és társai segítségével hozott ennivalót a készletből. A medve elcsodálkozott. Hogyan tud egy ilyen parányi élőlény ennyi élelmet elraktározni? Ha az emberben megvan a vágy, és megteszi a szükséges erőfeszítéseket, bármit felhalmozhat, tekintet nélkül arra, hogy ö maga kicsi vagy nagy. A szentírás azt mondja: „Minden élőlény közül embernek születni a legritkább lehetőség (Jantunam Nara Janma Durlabham)”. A hangya bár picinyke, képes rá, hogy ennivalót gyűjtsön, megossza a barátaival, vagy eltegye szükség esetére. Manapság azonban az ember, bár értelemmel van ellátva, gyakran mégse képes egy nap alatt se megszerezni magának az élelmet. Hát nem szánalmas? A világon nincs élőlény, amelynek értelme meghaladná az emberét, de az ember ezt az értelmet mégse képes megfelelően használni. Az ember, mivel önző, és csak magára gondol, méltatlanul viselkedik. Az emberből semmi sem hiányzik az élethez. Minden a rendelkezésére áll, de hiányzik belőle a megkülönböztetés képessége, hogy az alkalmas forrásokat megfelelően használja. Nem képes felhagyni kicsinyes tulajdonságaikkal, és magasabb szintre emelkedni. A hangyától is tanulni lehet. Mikor a hangya megcsípi az ember lábát, az megérzi, és rögtön meg akarja ölni a hangyát.
Ugyanakkor semmi erőfeszítést sem tesz, hogy elpusztítsa saját rossz tulajdonságait, ami az életét nyomorúságossá teszi.
|
|