" A vgy, hogy elre lssuk, mi fog trtnni holnap, a kvetkez hten vagy a jv hnapban, vben, kimondottan emberi tulajdonsg. Arra tantanak bennnket, hogy gondolkodjunk elre s tervezzk meg a jvnket, s gyakran az letben elrt sikereink is ezektl az aximktl fggenk."
Minden kor embere kutatta a titokzatos jvt. Mr idszmtsunk elttl napjainkig foglalkoztak jvendlssel, jslssal, mint Pthagorsz, Nostradamus, Keppler, Edgar Cayce, Jeanne Dixon, Alice Bailey, Kele Jnos, Cheiro ( Louis Hamongrf), Dr. Kosutny Istvn (1880-1972), a kivl orvos, aki hivatsn kvl szleskr kutatsokat folytatott az okkultizmus terletn, s sokan msok.
Az kori emberek a kaldeusokkal s az egyiptomiakkal abszolt tudsai voltak a szmok okkult vagy rejtett jelentsnek, az idre, az emberi letre val vonatkozsban. Ellenben elsk a hinduk voltak, akik a termszet trvnyeit kutattk s minden ilyen tudomny megteremti voltak. A napjegyenlsg vltozsaknt ismert jelensget is a hinduk fedeztk fel, szmtsaik szerint ilyen alkalom minden 25 827 vben fordul el, melyet a modern tudomny tbb szz v utn bebizonytott, hogy szmtsaik pontosak voltak.
A szmmisztika (numerolgia nagy mestere Pthagorsz volt, aki i.e. a VI. szzadban lt, iskoljban tantvnyaival a szmok s a betk kztti sszefggseket tanulmnyozva fellltottak egy misztikus sajtossgokat rejto alfanumerikus rendszert, amelynek segtsgvel a klnbz szmtsok elvgzse utn krvonalazdik az ember karaktere, sorsa. Pthagorsz filozfijt Platon s Arisztotelsz megjegyzseibl ismerjk. Az utkorra fennmaradt legjelentsebb munkjuk, a szmelmletk. Pthagorsz s tantvnyai a szmok bvletben ltek. A szmok hordozzk, feltrjk, megismertetik minden dolog tartalmt, kormnyozzk a vilgmindensget, irnytjk az embereket s sszehangoljk az Univerzum sokflesgt.
A bolygk s a csillagok mretben, slyban, tvolsgban misztikus szmok rejtznek, ezek kr ptette fel a Teremt a Vilgmindensget. A matematika tudomnya s a szmmisztika a kezdetek kezdetn sszefondott egymssal, sztvlaszthatatlan egysget alkotva, akr az asztronmia s az asztrolgia. Az asztrolgia szoros kapcsolatban ll a numerolgival, klcsnsen kiegsztik egymst, egysgest alkotva. Mivel a klnbz bolygk, klnbz frekvencival vibrlnak, a szmok 0-9-ig egy teljes rezgsciklust alkotnak s a tz bolyg befolysa alatt llnak.
A zsid keresztnyek a 7-es szmot mgikus szmknt kezelik. A ht maga kpviseli a harmnia rezgst. A zsid naptr hetes peridusokon alapszik: a ht napjai, az v felosztsa 7 x 52 napra. A jelensek knyvt vve alapul a 7-es szmmal gyakran tallkozunk: A ht egyhz, a Teremts 7 napja, a 7 pecst, a 7 angyal, a 7 harsona, a 7 csaps, 7 g gyertyatart stb.
A hinduk az 5-s szmot tartjk mgikus szmnak, mivel egy pros s egy pratlan (yan-ying) szmbl tevdnek ssze s ereje hatvnyozott. Az 5-n, 14-n s 23-n szletett embereket blcseknek, jvbeltknak neveztk, mivel ezek az emberek rendkvl rzkenyek s fogkonyak az terbl rkez misztikus zenetekre, okkultizmusra s mindenfle ezoterikus dolgok felfogsra.
A mai modern korban egyre inkbb teret hdtottak a tudomnyos alapokon (bizonythat) trtn magyarzatok, elvetve mindent, ami a misztikval, okkultizmussal kapcsolatos s tiltottk az ezekkel kapcsolatos knyvek, rsok forgalmazst, megjelenst a piacokon, gy tve, mintha ezek a dolgok, jelensgek nem is lteznnek. A szocializmus sszeomlsa utn teret kapott a miszticizmus, jvendls s az ismeretlenre utal dolgok (UF) ismertetse, kzvettse TV adsokban, rdiban, s klnbz folyiratokban, jsgokban. Br mg mindig sok-sok esemnyt nem lehet bebizonytani, megmagyarzni, de megdlt az a hatrozott elzrkzs, hogyha valamit nem lehet bizonytani, nem is ltezik.
Mindenki elfogadja, hogy a dolgoknak van egy okkult, rejtett rsze, mely az lettel tnyleges viszonyban ll, de az let legkevsb vizsglt, feltrt rsze. A kutat, vizsgld ember eltt, mindaz, ami szmra titokzatosnak, rejtlyesnek tnt, termszetes jelensgg lesz, mely ltalnos trvnyekkel s megtanulhat szablyokkal br, ha szakit r idt, hogy megrtse a Vilgmindensg titkait, titkainak egyrszt.
A XX. szzad vgn s a XXI.szzad kszbn az emberek nagy tbbsgt egyre inkbb foglalkoztatja az a krds, hogy volt-e ELZ letnk?
Mikor s hol ltnk? Kik voltunk? Ezek a krdsek termszetesek, hiszen a vallsok kivtel nlkl utalnak erre. Ugyangy a BIBLIA tantsai is utaltak a Reinkarncira (553-ig, amikor ezeket a rszeket trltk a szvegbl Theodora krsre - rigensz kitkozsa V. Zsinat - Encyclopaedia Britanica). Azt a tnyt, hogy tbb elz letnk volt nagyon sokan bebizonytottk, rtak rla. A legismertebb mind kzl Edgar Cayce ( 1887 mrcius 18 - 1945 janur 3 Kentucky llam Hopkinsville), akinek "igazltsait " a Chicagi Egyetem elismerte s az ( A.R.E) tbb, mint ktezertszz igazltst tart szmon, melyek mind bizonytkul szolglnak s hozz frhetoek az rdekldk szmra. (Association for Research and Enlightenment: P.O. Box 595, Virginia Beach, Virginia, 23451). Edgar Cayce eseteibl kiderl, hogy a szabad akarat mindig ersebb az elrendelt sorsnl , mivel az ok-okozati trvnyek rugalmasak.
Az a gondolat, hogy a tkletesen mkd Naprendszert egy flelmetes, bosszll Isten irnytja kptelensg, mert minden valls a Teremtt jnak, megbocstnak s vgtelen kegyelm szeret Istennek mutatja be, aki mindannyinknak rgen megbocstott. Ezt az alap tantst szem eltt kell tartanunk, mieltt bele merlnnk a reinkarnci elmletbe, mert ms alapokrl kiindulva nem mkdik. Minden llek egyforma lehetsgek birtokban van a Teremtstl kezdve( Isten bennnk van), de hogy hova jutott el a spiritulis fejldsben az nem a predesztinlt sorsa, hanem a sajt szabad akaratnak kvetkezmnye. Brmilyen rossz helyzetbe kerlnk, mi teremtettk meg, azltal, hogy korbban nem vettnk tudomst az ok-okozati trvnyrl. A mi vlasztsunk, hogy ott vagyunk, ahol vagyunk. Ez legalbb annyi nbecslst s mltsgot ad, hogy tudjuk: sajt hibinkat mi kvettk el s nem Isten bntet bennnket.
A llek a hall belltakor kiszabadul a test (anyag) brtnbl s szabad lesz, de Fldi tartzkodsbl megrzi a vilgi tapasztalatokat s tudatalattijban tovbb l, hiszen nincs kze az anyaghoz s nem fgg tle. Most ez vlik a llek tudatos elmjv, s ekknt mkdik egszen addig, amg a llek vissza nem tr a testbe(anyagba), hogy elkezdje kvetkez lett. A tudatos elme visszatr a tudatalatti szintjre, a tudatalatti pedig a felsbbrend n szintjre. ( A felsbbrend nnel kapcsolatba lpni csak a mly hipnzis llapotba lehet).
A tudatalatti nem akar rzelmileg azonosulni az jonnan megszletett tudatos elme mkdsvel, mivel j egjhoz igyekszik hozzszokni. Amikor a llek tja egy bizonyos letben halllal vget r s egy id utn j testben megszletik nem a nullrl kezdi, hanem ott folytatja, ahol abba hagyta. Ugyanazon hibival szembe tallja magt, j lehetsget teremtve, hogy jv tegye tvedseit, hibit azzal, hogy ebben az esetben szenved alanyknt viseljen el olyan megprbltatsokat, melyeket okozott msnak. s itt figyelemre mlt a Tz parancsolat msodik f parancsa: "Felebartodat gy szeresd, mint nmagadat!" Egyszerbben szlva embertrsaidnak olyat tegyl, amit magaddal is tennl. Ha valakit becsapsz, meg krostasz, hamisan vdolod - magadat csapod be, krostod meg s vdolod , mert lbb -utbb ezekkel neked is szembe kell nzned, meg kell tapasztalnod.
Ez az ok-okozati trvny. Ha szembekerlsz a fent emltett problmkkal s elviseled anlkl, hogy tkozdnl, nsajnlatba merlnl, akkor ezt a karmikus feladatot megoldottad s egy jabb letbe nem kerlsz szembe ugyanezzel a problmval, ha pedig az tkozds, a mltatlansg rzse tlt el jra szembe kerlsz a problmval mind addig, amg meg nem oldod. |