| 		
		 
 A kisbetk
  2006.02.25. 19:28 
 
Mieltt rszletesen megismerkednk a kisbetk jelentstartalmval tudnunk kell, hogy minden klnleges betmegoldst, egyedi bet mdosulatot az ltalnos iskolban tanult sztenderd formkhoz viszonytunk, ezekhez az alapbetkhz vezetjk vissza ket.  A kisbet a sztenderd szerint vagy csak a kzpznban foglal helyet, mint pl. az a, e, i, o, u, c, n, m, r, s, z x, v, betk, vagy kt, esetleg hrom znt is elfoglalhat. Kzpzns kisbetink kzl -grafolgiai szempontbl- kiemelked jelentsgek az a, o, s m betk.  Ktzns kisbetinket ha megfigyeljk szrevehetjk, hogy lehetnek kzp-, s felsznsak, mint pl. a b, d, h, k, l, t betk; vagy kzp-, s alsznsak, mint pl. a g, j, p, q s az y betk.  Egyetlen olyan  kisbetnk van, amelyik mindhrom znt elfoglalja, ez az f bet. 
 
  
Milyen jelentstartalommal brnak a kisbetk?  
Az „a” a legteljesebb n-kp betnk. Megtudhatjuk belle, hogy rja milyennek, s mekkornak rzi magt. Bezrkzik-e a klvilg ell, vagy nyit egy kis rst, amelyen keresztl a vilg trtnsei eljuthatnak hozz.  Megmutatja az rt, mint gyakorlati embert, elrulja a munkhoz val viszonyt. Egszsges szemlyisg, j kzrzet ember ltalban kerek, horpadsmentes "a" betket r. A szk, sszenyomott "a" bet a szorongatottsg, a szorongs jele.  
A „b” a szerzs, a bekebelezs, a birtokls betje. Kvetkeztethetnk belle rjnak az anyagi javakhoz val viszonyra, a megszerzs mdjra, nha mg  tpllkozssal kapcsolatos szoksaira is.  
A „c” a csald betje, egyben fl ovl is, teht az n-kp fele. Humorrzkre utal jelet is tallhatunk benne, amennyiben rja megduplzza a bet vnek fels rszt.  
A „d” a csald, valamint a szellemi kihvsok betje. A csaldon bell az apa-anya viszonyba nyjt bepillantst. Megmutatja, hogy rja kedveli-e a szellemi kihvsokat, rendelkezik-e ezen a terleten az tlagosnl tbb szellemi lmnnyel.  
Az „e” szellemi nrtkelsnk betje. Azt mutatja meg, hogy rja tisztban van-e szellemi rtkeivel, nem becsli-e tl, vagy ppen alul nmagt ezen a terleten. A nrcizmusra utal jeleket is ebben a betben tallhatjuk meg.  Az „f” az rzelmek betje, amely mindkt nemnl a frfiszerepet jelzi. A frfiaknl a frfiassgot, a nknl az ehhez val viszonyt mutatja.  
A „g” a szexualits betje. Megmutatja rjnak vgyait, trekvseit, lmnykszsgt. Minl kisebb hurkot rajzolunk ebben a betben, annl kisebb az ignynk ezen a terleten.  
A „gy” a prkapcsolat vizsglati helye, ahol a "g" az r szemly maga; az "y" pedig a prja, partnere. E kt bet egymshoz viszonytott nagysga, tvolsga, valamint ktttsgk, vagy ppen ktetlensgk rulja el a kapcsolat minsgt.  
A „h” bet a hzat, az otthont, a csaldi tzhelyet, a tzhely krl lket szimbolizlja.  
Az „i” a legteljesebb n, az r szemly "rtk mrtke", azaz a szemly nrtkelst mutatja meg.  
A „j” az r anyagi javakhoz val hozzllst jelzi, valamint megmutatja, hogy az illet mennyire tudja megvalstani vgyait.  
A „k” a munka, a kreativits, s a kivitelezs betje. Megmutatja, hogy rja a munkavgzs tern a tervez, vagy inkbb a kivitelez tpushoz tartozik-e.  
Az „l” az ismeretek, a tuds betje, amely szellemisgnket, ismereteinket jelli. Megmutatja, hogy van-e ignynk az ismeretek megszerzsre, s van-e lmnynk a szellemi szfra terletn. Jelzi ismereteink szlessgt, mlysgt, biztonsgt.  Pedaggus betnek is nevezik, mert jelzseket ad arrl, hogy rja kpes-e tudst msoknak tadni. Utal arra is, hogy a megszerzett tudst a szemly hogyan tudja a htkznapokban alkalmazni, kamatoztatni.  
Az „ly” a szellemi harmnia betje. A gy–hez hasonlan az ly is trsas kapcsolatra utal ketts bet. Ez utbbi azonban a partnerek szellemi kapcsolatt jelzi. Az „l” mindig az r szemlyt, az „y” a partnert szimbolizlja.  
Az „m” s az „n” a trsasgi kapcsolatok, a szociabilits beti. Abbl, hogy rja rkdosan, vagy fzresen rja, kvetkeztethetnk a kzssg fel val nyitottsgra, vagy az ettl val elzrkzsra.  A hrom trzsvonal az n-te-k viszony szimbluma. A trzsvonalak egymstl val tvolsga egyenesen arnyos azzal a tvolsggal, - vagy kzelsggel -melyet partnernk, illetve a kzssg irnt rznk.  
Az „o” az „a” mellett a msodik n-kp betnk. A teljessget, a msok szmra rzkelhet n-t jelkpezi. Az nrtkels betje, melyben a j kzrzet is tkrzdik.  Harmnia-rzs esetn telt, pszichs srlsek elfordulsakor viszont formtlan, trtt, horpadt vagy szges lehet.  
A „p” a niessg betje. Frfiaknl az ehhez val viszonyt, nknl sajt nemk elfogadst jelzi.  
Az „r” a karrier, az egyensly, a siker betje. Megmutatja rjnak karrier utni vgyt, esetleg ennek hinyt.  
Az „s” a szerzs betje, mely  az anyagi javak megszerzse tern kialaktott szoksait rulja el r szemlynek.  
Az „sz” a munkatrsi kapcsolat betje. Az r (s) munkatrshoz (z) fzd munkakapcsolatra enged kvetkeztetni. Megmutatja, hogy hatkonyan tudnak-e egymssal dolgozni, vagy mindketten a sajt tjukat jrjk. Utal arra is, hogy kapcsolatukban melyikk a dominns fl.  
A „t” bet thzsa a vezetst, a vezetettsget, a dominanciaignyt, az akaratert szimbolizlja.  
A „z” a harmnia betje. Megmutatja rjnak harmnia utni ignyt, valamint azt, hogy kpes-e ezt megteremteni nmaga s a klvilg kztt.        
A felsorolsbl kimaradt betket a grafolgiai vizsglat sorn kln nem vizsgljuk. 
 |