Induls: 2005-09-18
 
Olvasni valk
Olvasni valk : gi Vilgossg a Spirit krk lapja

gi Vilgossg a Spirit krk lapja

Karsay Istvn www.karsayalarm.hu  2006.07.02. 14:20

2006/5.

 

 

 

 

GI VILGOSSG

A
SPIRIT KRK
LAPJA

 

 

 

 

 

 

 

2006/5.


TAR­TA­LOM

 

 

 

 

Ke­resz­tny­sg el­le­ni t­ma­d­sok nap­ja­ink­ban, tanulsggal /ky/................ 2

Maguk a tnyek..................................................................................... 3

Az elõre mondott tmadsok rszletei irodalmunkbl................................. 4

Kaspirovszkij, avagy a szz­mil­li­s bû­v­let – 1989-es riport........................ 9

Zi­ta m. transz­be­li l­t­sa a fen­ti l­lek­ku­ta­ts­rl 1990. feb­ru­r 22-n.......... 11

Vi­lg v­ge – Jzan Imrn tjn rmes przban 1958-bl....................... 13

Az 1989. VII. 16-i vi­gasz­ta­l kz­le­mny odatrl ugyanattl.................... 16

Mi­kor sz­le­tett a Meg­vl­t? – Sz. H...................................................... 16

Karsay Ist­vn­ “utol­s rs” mun­kl­ko­d­s­rl ........................................ 19

Allan Kardec: Szellemek Knyve – sorozat 1......................................... 20

Adelma: Szellem, erõ, anyag – sorozat 1................................................ 21

Isten – vers.......................................................................................... 32

Nnsy dr.: Az em­ber ha­l­la a mo­dern ter­m­szet­tu­do­mny tkrben....... 33

Uram, segts! – Molnr Mria Spirit Kr-tag verse................................. 26

“let s ha­ll” – foly­ta­ts...................................................................... 46

 


Ke­resz­tny­sg el­le­ni t­ma­d­sok nap­ja­ink­ban, tanulsggal

 

2006. prilis–mjus h­na­pok­ban – fõ­leg hs­vt t­jn – vi­lg­vi­szony­lat­ban – te­ht n­lunk is – szo­kat­lan s fel­tû­nõ t­ma­d­sok r­tk a ke­resz­tny­sg alap­r­t­ke­it a film, szn­hz, te­le­v­zi, r­di s a saj­t r­sz­rõl. Nem le­het meg­ll­ni, hogy ne ku­tas­suk, va­jon mi ll­hat eme ten­den­ci­­zus je­len­sg ht­te­r­ben? Kt­ezer v utn ki­nek s mi­rt fj az, hogy az em­be­ri­sg kb. egy­harmada hisz a fl­dn va­la­mi­kor meg­je­lent sze­ld, az is­te­ni s a m­ze­si tr­v­nye­ket utol­s be­tû­ig be­tar­t, az Is­ten s a fe­le­ba­r­ti sze­re­tet hir­de­tõ J­zus­ban s kik-mi­rt pr­bl­koz­nak a Ben­ne va­l hi­tet sze­m­lyi­s­get rom­bo­l, de a mon­dott tu­laj­don­s­gok­kal szem­ben­l­l ha­mi­s­t­sok­kal gyen­g­te­ni?

Ra­ci­o­n­lis ma­gya­r­zat hi­­ny­ban kny­te­le­nek va­gyunk ar­ra gon­dol­ni, nem tr­tnt-e va­la­mi hi­ba, erõ­f­lny he­lyett gyen­g­ls az Is­tent ta­ga­d, csak az anya­got im­d hi­tet­le­nek t­bo­r­ban s ezrt kel­lett csa­la­fin­ta­sg­hoz fo­lya­mod­ni? Saj­nos, k­te­le­zõ er­klcs, “Tz­pa­ran­cso­lat” hi­­ny­ban ma mr min­den le­het­s­ges. Sze­rin­tnk azon­ban az ilyen er­kl­csi­leg el­sza­ba­dult vi­lg mg­is br­hat va­la­mi­vel: fi­gye­lem­fel­kel­tõ erõ­vel, va­la­mi­re fi­gyel­mez­te­ts­sel, mint ahogy pl­d­ul a vi­lg­ban fo­ly h­bo­rk, a rend­k­v­li idõ­j­rs­ok is ilye­nek. /Ekkora tar­ts hi­deg, esõs m­ju­sunk s j­ni­u­sunk ed­dig mg nem volt!/ s ez­zel el­r­kez­tnk ah­hoz a pont­hoz, amel­­lyel kap­cso­lat­ban lo­gi­kus s do­ku­men­tlt ma­gya­r­zat­tal, te­ht bi­zo­ny­tk­kal szol­gl­unk a hi­tet­len vi­lg fe­l. Be­ve­ze­ts­knt most egy id­zet k­vet­ke­zik – ilye­nek­ben gaz­dag – iro­dal­munk­bl, amely a “Szel­le­mi B­v­rok Pest Egy­le­te” 1936. vi “Tit­kos ta­n­t­sok” c­mû knyv II. k­te­t­nek 292. s 293. ol­da­la­in ta­ll­ha­t, a tb­bi majd az alb­bi t­ma­d­sok so­ro­l­sa utn k­vet­ke­zik:

Mert az r­dg­nek a tu­do­m­nya olyan ha­tal­mas m­re­tek­ben fog a vi­l­gon el­ter­jed­ni, hogy az meg­in­gat­ja a hi­tet, meg­in­gat­ja az r­sok igaz­s­gt s sem­mis­nek je­len­ti ki azt, ami­re most /1936!/ a lel­kek cso­port­jai t­masz­kod­nak. A szent­rst meg­ha­zud­tol­jk. A t­vely­gs szel­le­me fel­ve­szi a har­cot, s az n. tu­do­mny a szent­rs­ban le­fek­te­tett igaz­s­gok kl­sõ for­m­jt da­ra­bok­ra t­ri s­­sze.” … “Ez az utol­s idõk lt­k­pe.”

Ki­mond­hat­juk te­ht hogy az 1936-ban nyom­ta­ts­ban meg­je­lent rs fi­gyel­mez­te­tõ sza­vai 70 v ml­tn be­tel­je­sed­tek, va­gyis elõ­re so­kad­szor s bizonytva iga­zat mon­dott kz­ve­t­tõ (mdium) t­jn a szel­lem­vi­lg, hi­szen az alb­bi 1-2./ pontokbani t­ma­d­sok­rl a 2006 hs­vt tjni m­di­­bl, ne­tn a ve­t­tett film­bõl ki-ki sze­m­lye­sen gyõ­zõd­he­tett-gyõ­zõd­het meg. Ez a meg­gyõ­zõ­ds pe­dig bi­zony le­het pl­da­mu­ta­t is bi­zo­nyos ma­ga­tar­t­so­kat il­le­tõ­en! Pl­d­ul, hogy fel kell hagy­ni a ta­ga­ds­sal s le­he­tõ­leg mg idõ­ben meg kell tr­ni! Br gy len­ne mi­nl tbb ta­ga­d ese­t­ben, az r s a mi r­mnk­re is!

1. A m­jus 17-n Cannes­-ban be­mu­ta­tott “A Da Vin­ci-kd” c­mû film, ahogy a 2003-ban ugyan­ez­zel a cm­mel meg­je­lent Dan Brown-regny a ke­resz­tny egy­h­zak­ban, de el­sõ­sor­ban a ka­to­li­kus egy­hz­ban ha­t­ro­zott re­ak­ci­­kat vl­tott ki. A Va­ti­kn – br hi­va­ta­lo­san nem – k­ln­b­zõ for­mk­ban elit­l­te az el­lent­mon­d­sos kny­vet, amely Krisz­tus sze­m­lyt hi­tel­te­le­n­ti, a ka­to­li­kus val­ls kt­ezer ves tr­t­ne­tt el­tor­zt­ja s az Opus Dei sze­m­lyi prelatrt al­jas gyil­kos­s­gok­ra ksz bûn­sz­vet­ke­zet­knt tn­te­ti fel. A va­ti­k­ni b­bo­ro­sok nyi­lat­ko­za­tai, a vi­lg­egy­hz elõ­k­sz­le­tei mel­lett az Opus Dei is igye­ke­zett fel­k­szl­ni a nem­r­gi­ben mo­zik­ba ke­rlt film ne­ga­tv ha­t­sa­i­nak ki­k­sz­b­l­s­re. R­mai s New York-i saj­t­iro­d­juk fe­le­lõ­sei kom­mu­ni­k­ci­s ter­vet dol­goz­tak ki “Li­mo­n­d­mû­ve­let” el­ne­ve­zs­sel. A ka­to­li­kus m­di­­ban a R­m­ban mû­k­dõ Rome Reports ame­ri­kai hr­gy­nk­sg pe­dig egy nap­pal a cannes­-i film­be­mu­ta­t elõtt, m­jus 16-n mu­tat­ta be saj­t­t­j­koz­ta­t ke­re­t­ben “A Da Vin­ci-kd a mes­te­ri csa­ls” c. do­ku­men­tum­fil­met, amely­ben va­ti­k­ni b­bo­ro­sok, tr­t­n­szek, mû­v­szet- s iro­da­lom­tr­t­n­szek, il­let­ve ms szak­r­tõk tr­jk fel a knyv­ben fog­lalt fl­re­ve­ze­tõ in­for­m­ci­­kat. /Magyar Nem­zet 2006. jn. 2. Fel­tr­he­tõ-e a Da Vin­ci-kd?/

K­ze­lebb­rõl:

A film l­nye­g­ben egy olyan kons­pi­r­ci­s te­­ri­n ala­pul, amely­ben a ka­to­li­kus egy­hz imp­li­ci­te a Go­nosz szol­g­la­t­ba ll, hogy el­fed­je Krisz­tus tit­kt a h­võk elõl. A ti­tok az, hogy J­zus s M­ria Mag­dol­na (Bûn­b­n Mag­dol­na) gyer­me­ket nem­zet­tek, aki­nek k­sõb­bi vr­vo­na­la a je­le­nig ha­tol. Ezt az igaz­s­got fel­t­ran­d, ad­va van egy ame­ri­kai szim­b­lum­ku­ta­t, Robert Langdon, aki egy csi­nos p­ri­zsi krip­tog­r­fus­sal az ol­da­ln el­in­dul, hogy meg­fejt­se a ti­tok­za­tos k­dot. Sze­re­pel mg a film­ben egy rend­õr­fel­gye­lõ, aki­rõl nem tud­ni, me­lyik szek­ta vagy tit­kos tr­sa­sg ol­da­ln ll, aki k­vet­ke­ze­te­sen s de­re­ka­san l­d­zi a fenn em­l­tett prt, amg r nem db­ben, hogy va­la­mi nincs rend­ben – az egy­hz k­rl.

A kle­ri­k­lis re­ak­ci – gy­mond – azon­ban min­dent el­k­vet, ne­hogy az igaz­sg­ra fny de­rl­jn, s k­l­n­sen az Opus Dei ne­vû tit­kos tr­sa­sg je­les­ke­dik az igaz­sg el­fe­d­s­ben, akik mg at­tl sem ri­ad­nak vis­­sza, hogy egy al­b­n br­gyil­kost ves­se­nek be cl­ja­ik el­r­s­rt. Ez a Silas ne­ve­ze­tû el­me­be­teg, aki sza­bad­ide­j­ben szor­gal­ma­san kor­b­csol­ja n­ma­gt, k­sr­te­ti­e­sen em­l­kez­te­ti a n­zõt a h­bo­rs fil­mek Ges­ta­po-tiszt­je­i­re. Ter­m­sze­te­sen nem t­te­lez­het­jk fel, hogy a ren­de­zõ va­la­mi­f­le rej­tett kap­cso­la­tot – br­mi­lyen szimbolikusat is – pr­blt r­z­kel­tet­ni az egy­hz s az ber­mensch ki­n­ze­tû br­gyil­kos k­ztt, de mi­vel a film­ben tbb­szr hal­lat­szik az, hogy a kp erõ­sebb a sz­nl, gy ezt a dn­tst a n­zõ­nek kell meg­hoz­nia.

Za­va­ros gon­do­la­tok­tl ter­hel­ve szen­ve­di v­gig a gya­nt­lan n­zõ a vi­lg­bot­rny­knt ki­ki­l­tott “A Da Vin­ci-kd” c­mû al­ko­tst. A film Dan Brown 40 mil­li pl­dny­ban el­kelt best­sel­le­re alap­jn k­szlt, s mg j­val a be­mu­ta­t­ja elõtt fel­kor­b­csol­ta a ke­d­lye­ket, mint ut­lag ki­de­rlt, ko­rnt­sem alap­ta­la­nul. A film s a knyv alap­t­zi­se az az el­k­pesz­tõ fel­t­te­le­zs, hogy J­zus­nak le­szr­ma­zott­jai len­n­nek, akik ma is kz­tnk l­nek, de mind­ezt a Va­ti­kn kt­ezer v ta tit­kol­ja.

A mû v­gn mg el­hang­zik egy-kt fl­szeg mon­dat a hit ere­j­rõl, de ez mr nem so­kat vl­toz­tat a for­ga­t­knyv ke­m­nyen ma­te­ri­a­lis­ta vo­na­ln. Kd vagy nem kd, J­zus em­ber volt, s csak­is a pusz­ta hit emel­he­ti t az rk­k­va­l­sg­ba.

A film, me­lyet Cannes­-ban az j­sg­rk egy­szer­re ne­vet­tek s f­tyl­tek ki, mg­is el­r­te cl­jt, mert egy­rszt kas­­sza­si­ker, ms­rszt el­hi­te­ti a k­zn­sg nagy r­sz­vel, hogy az egy­hz­nak van rej­te­get­ni­va­l­ja, s cl­jai el­r­se r­de­k­ben mg a gyil­kos­s­gok­tl sem ri­ad vis­­sza. A ka­to­li­kus val­ls egyik alap­t­te­le a szep­lõ­te­len fo­gan­ta­ts, a m­sik pe­dig az, hogy Krisz­tus va­l­ban Is­ten fia volt, aki meg­vl­tot­ta az em­be­ri­s­get. A film­ipar­ban a Meg­vl­t imzsnak be­mu­ta­t­sa ed­dig is sok fej­t­rst oko­zott a ho­lly­woo­di pro­du­ce­rek­nek, hogy m­so­kat most ne is em­lt­snk. Mg 2004-ben, Mel Gibson film­j­nek, a Pas­si­­nak a be­mu­ta­t­sa­kor a mos­ta­ni­hoz ha­son­l bot­rny trt ki el­sõ­sor­ban az USA-ban. Az­zal a film­mel az volt a baj a b­r­lk sze­rint, hogy a zsi­d nagy­ta­n­csot tet­te fe­le­lõs­s J­zus ha­l­l­rt.

Krisz­tus zsi­d ere­de­t­rõl ugyan­ak­kor A Da Vin­ci-kd­ban is sok sz esik, s mi­vel M­ria Mag­da­l­na is ha­son­l szr­ma­z­s volt, a vr­vo­nal t­ja a je­len­be pa­rzs vi­tk tr­gya le­het.

Az gy­ne­ve­zett poszt­mo­dern, globalizlt tr­sa­dal­mak­ban egy­faj­ta mar­kns val­ls­el­le­nes­sg fi­gyel­he­tõ meg, ami kt k­ln­b­zõ szin­ten ma­ni­fesz­t­l­dik: az egyik az r­tel­mi­sg fo­ko­za­tos szem­be­for­du­l­sa az gy­ne­ve­zett nagy metaelbeszlsekkel – ilyen pl­d­ul az j­sz­vet­sg –, a m­sik pe­dig a tr­sa­dal­mi k­zp­sze­rû­sg en­gesz­tel­he­tet­len­nek tû­nõ ha­rag­ja bi­zo­nyos er­kl­csi s mo­r­lis r­tk­ren­dek el­len. A Da Vin­ci-kd ezt a kt t­nye­zõt lo­va­gol­ja meg, en­nek a t­meg­nek szl­lt­ja azt a si­lny s os­to­ba ide­o­l­gi­ai mu­n­ci­t, amely­nek rom­bo­l ere­je eze­ket az er­kl­csi k­do­kat – ha tet­szik – c­loz­za meg. /Magyar Nem­zet 2006. m­jus 24-i sz­m­bl: “A Da Vin­ci-kd dekdolva”/

 

A HIT GY­LE­KE­ZE­T­NEK lap­ja, a “HE­TEK” 2006. m­jus 3. he­ti sz­ma pe­dig ugyan­er­rõl gy t­j­koz­tat Ver­mes G­za “A nagy Da Vinci-kd-õrletrõl” c­mû cik­k­ben (The great Da Vin­ci Code distraction. The Ti­mes,

2006. m­jus 6. A szer­zõ r­vid let­raj­za: Az Ox­ford­ban lõ Ver­mes G­za val­ls­tr­t­nsz, a holt­ten­ge­ri te­ker­csek leg­el­is­mer­tebb ku­ta­t­ja, 1924-ben sz­le­tett Ma­kn. Sz­lei, akik a holokausztban pusz­tul­tak el, ka­to­li­kus­nak ke­resz­tel­tk. Ver­mest a h­bo­r utn P­rizs­ban pap­p avat­tk, de 1957-ben ki­l­pett a ka­to­li­kus egy­hz­bl. 1965-ben kez­dett el ta­n­ta­ni az Ox­for­di Egye­tem judaisztika tan­sz­kn, ahol k­sõbb pro­fes­­szor­r is avat­tk.)

A cannes­-i dsz­be­mu­ta­tn ki­f­tyl­tk a ha­tal­mas saj­t­kam­pn­­nyal meg­hir­de­tett fil­met, A Da Vin­ci-k­dot. A k­zn­sg pe­dig he­lyen­knt ne­ve­tett a meg­db­ben­tõ le­lep­le­zs­nek sznt dr­mai je­le­ne­te­ken. A France lnfo fran­cia hr­r­di­­nak nyi­lat­ko­z kl­fl­di j­sg­rk sze­rint a film “Rej­t­lyes­nek akar tûn­ni, de egy nagy sem­mi az egsz”. Ms kri­ti­ku­sok en­nl is ros­­szabb v­le­mn­­nyel vol­tak: “A film na­gyon hû a re­gny­hez, de mr a re­gny is egy nagy h­lye­sg volt, a film mg an­nl is ros­­szabb. R­ad­sul kt s fl ra” – l­la­p­tot­tk meg a ve­t­ts utn. A negy­ven­ngy nyelv­re le­for­d­tott best­sel­ler alap­t­te­le, hogy a Louvre meg­gyil­kolt mu­ze­o­l­gu­sa l­tal ha­gyott je­le­ket s szim­b­lu­mo­kat meg­fejt­ve ki­de­rl, hogy J­zus Krisz­tus­nak volt csa­ld­ja, de ezt a ka­to­li­kus egy­hz kt­ezer ve pr­bl­ja tit­kol­ni.

*

2./ Az j­sz­vet­s­get re­v­zi al ve­võ el­m­le­tek to­vb­bi el­ga­z­st a J­ds evan­g­li­u­ma k­r­li vi­ta je­len­ti, ame­lyet vi­rg­va­sr­na­pon a National Geographic t­v­csa­tor­na np­sze­rû­s­tett egy kt­rs mû­sor for­m­j­ban t kon­ti­nen­sen. Ver­mes G­za “A nagy Da Vinci-kd-õrlet” cm­mel meg­je­lent fen­ti cikk­ben (The great Da Vin­ci Code distraction. The Ti­mes, 2006. m­jus 6.) gy v­li, hogy “e je­len­tõs­nek nem ne­vez­he­tõ m­so­dik sz­za­di sz­veg sze­rint J­ds nem el­rul­ja J­zust, ha­nem pa­rancs­nak en­ge­del­mes­ked­ve szol­gl­tat­ja ki õt a fõ­pap­ok­nak”.

A J­zus le­t­vel kap­cso­la­tos ko­hol­m­nyok k­zl Ver­mes a J­ds evan­g­li­u­mt mg k­ro­sabb­nak tart­ja, amely mint r­ja, “se nem fik­ci, se nem tny,” ha­nem egy ko­ri do­ku­men­tum, amely a J­zus ut­ni 2. sz­zad­ban ke­let­ke­zett.

A g­rg (platni)-keresztny spe­ku­l­ci ti­pi­kus ter­m­ke a J­ds-evan­g­li­um. A po­g­nyok, zsi­dk s ke­resz­t­nyek k­ztt vi­rg­zott a gnosz­ti­ciz­mus. A gnosz­ti­ku­sok sze­rint csak a szel­lem volt j. Az anyag, mint a test is, ere­den­dõ­en go­nosz, az al­sbb­ren­dû te­rem­tõ­tõl, a demiurgosztl szr­ma­zik, akit a gnosz­ti­ciz­mus ke­resz­tny ga­za­ta az sz­vet­sg Is­te­n­vel azo­no­s­tott – a menny s a fld te­rem­tõ­j­vel. A Leg­fel­sõbb Lny, akit J­zus kp­vi­selt, s akit a gnosz­ti­ku­sok sze­rint J­ds is tisz­telt, nem Krisz­tus l­do­za­tn ke­resz­tl ad­ja az d­vs­s­get – mi­vel gy a tes­te is sze­re­pet jt­sza­na a meg­vl­ts­ban, – ha­nem egy misz­ti­kus meg­vi­l­go­so­d­son, a gn­zi­son ke­resz­tl. J­ds gy se­g­tet­te elõ a meg­vl­ts­nak ezt a fo­lya­ma­tt, hogy se­gt­s­g­re volt a zsi­d ha­t­s­gok­nak J­zus le­tar­tz­ta­t­s­ban, s meg­sza­ba­d­tot­ta ma­gt sa­jt tes­te br­t­n­bõl.

A gnosz­ti­ku­sok egy­ol­da­l n­zõ­pont­j­bl a gyil­kos K­in, Szo­do­ma s Gomorra zl­ltt la­ki, s min­de­nek­fe­lett J­ds vol­tak az igaz em­be­rek, mi­kz­ben a tb­bi ti­zen­egy apos­tol s az sz­vet­sg szent em­be­rei a bûnt szol­gl­tk. Mind­ezt meg­rt­ve nyil­vn­va­l­v v­lik, hogy a J­ds­rl al­ko­tott 2. sz­za­di hel­le­nisz­ti­kus-gnosz­ti­kus kp sem­mi­vel sem se­g­ti elõ an­nak az 1. sz­zad ele­ji zsi­d re­a­li­ts­nak a meg­r­t­st, amely­ben J­zus s J­ds lt. gy J­ds evan­g­li­u­ma gaz­da­gt­ja a gnosz­ti­ciz­mus­rl va­l is­me­re­te­in­ket, de J­zus le­t­nek ta­nul­m­nyo­z­s­ban ir­re­le­vns.”

Mi le­het mg­is az oka an­nak, hogy egy t­la­gos szn­vo­na­lon meg­rt de­tek­tv­re­gny, egy el­len­õriz­he­tet­len “do­ku­men­tum” tr­t­net s egy m­sod­ren­dû, ezer­nyolc­szz ves kopt fi­lo­z­fi­ai-te­o­l­gi­ai spe­ku­l­ci m­dia­szen­z­ci­­v vl­ha­tott a ki­fi­no­mult 21. sz­zad­ban? Ver­mes sze­rint, mi­vel a nyu­ga­ti vi­lg la­k­i­nak je­len­tõs r­sze mr nem ll a ha­gyo­m­nyos val­ls kz­vet­len be­fo­ly­sa alatt, egy­re tbb em­ber – kz­tk tbb ne­ves gon­dol­ko­d – igye­ke­zett az el­mlt kt­szz v­ben meg­kr­dõ­je­lez­ni a tr­t­nel­mi J­zus sze­m­lyi­s­gt. “Nem meg­le­põ te­ht, hogy a 19. sz­zad ta min­den egyes j r­g­sze­ti fel­fe­de­zst – akr va­l­di, akr mint mos­ta­n­ban, a m­di­­nak k­szn­he­tõ­en, fik­tv – rg ke­re­sett, a rej­t­lye­ket meg­ol­d kulcs­knt d­v­zl a nagy­k­zn­sg.”

*

3./ 2006. m­jus har­ma­dik he­t­ben pe­dig – a “Da Vin­ci” õr­let kap­csn – Karsay Ist­vn ba­r­tunk /rla bõ­veb­ben alant!/ az alb­bi sz­ve­gû e-mailt kap­ta:

“Ked­ves Ba­r­ta­im!

Egy por­nog­rf fil­met akar­nak le­ve­t­te­ni (for­gal­maz­ni) ha­ma­ro­san Ame­ri­k­ban, amely­ben J­zust s a ta­nt­v­nyo­kat ho­mo­sze­xu­­li­sok­nak mu­tat­jk be. En­nek a szn­h­zi vl­to­za­ta egy ide­je mr elõ van ad­va szn­h­zak­ban. A mû c­me Corpus Christi, ma­gya­rul Krisz­tus Tes­te. Ez egy fel­h­bo­r­t vicc ûz­se a mi Urunk­kal! Vi­szont tu­dunk vl­toz­tat­ni, ezrt kl­dm ezt az e-mailt nek­tek. Kr­lek, add a ne­ved az e-mail v­gn ta­ll­ha­t lis­t­ba! Ha meg­te­szed, meg­aka­d­lyoz­hat­juk en­nek a film­nek a le­ve­t­t­st Ame­ri­k­ban. Eu­r­pa n­hny r­gi­­j­ban mr be­til­tot­tk a fil­met. Ami­re szk­s­gûnk van: sok al­rs­ra. Em­l­kezz, J­zus azt mond­ja: “Aki meg­vall en­gem az em­be­rek elõtt, azt az Em­ber­fia is meg­vall­ja majd Is­ten an­gya­lai elõtt. Aki pe­dig meg­ta­gad en­gem az em­be­rek elõtt, azt õ is meg­ta­gad­ja majd Is­ten an­gya­lai elõtt” (Lk 12,8-9). Fu­t P­ter.

Kt­sg­beej­tõ! A pnz id­ig sl­­lyesz­tet­te vol­na a vi­l­got ural­ni aka­r Ame­ri­kt?!

Az elõ­re meg­mon­dott t­ma­d­sok rsz­le­te­z­se irodalmunkbl

 

Az rs azt mond­ja: “Tr­je­tek meg, mert az idõ k­zel van.” s ami­kor mi azt mond­juk, hogy az idõ k­zel van, ez nem azt je­len­ti, hogy az idõ t­vol van s ta­ln v­ez­re­dek ll­nak mg ren­del­ke­zs­re.

Te­kint­se­tek csak k­rl s ls­s­tok meg, hogy a ga­bo­na k­szen ll az ara­ts­ra s ls­s­tok meg azt a mr em­be­ri szem­mel s r­te­lem­mel is meg­l­la­pt­ha­t ri­­si el­k­l­n­lst, ami a ju­hok s kecs­kk kzt mu­tat­ko­zik! Nz­z­tek meg, ho­gyan t­m­rl az egyik t­bor­ba a h­võk s a hit­re szom­ja­zk cso­port­ja – mind­egy, akr­mi­lyen n­ven, c­men, ka­te­g­ri­­ban s br­mi­lyen ke­re­tek kzt – s ho­gyan t­vo­lo­dik el tõ­le a m­sik cso­port, azok­nak a cso­port­ja, akik igye­kez­nek az Is­ten­nel szem­be­he­lyez­ked­ni, akik mg a temp­lo­mo­kat is el­ve­szik azok­tl az egy­sze­rû hi­võ lel­kek­tõl, akik csak ott tud­nak Is­ten­hez fel­emel­ked­ni, mert azt hi­szik, hogy Is­ten csak kz­zel p­tett temp­lo­mok­ban la­kik. Mr ott tar­ta­nak, hogy meg­tilt­jk mg Is­ten ne­v­nek a ki­ej­t­st s az Is­ten­hez va­l imd­ko­zst is! s ez nem pusz­tn ab­ban az egy or­szg­ban van gy, ahol ez ural­ko­d rend­szer lett; ez gy van min­de­ntt, az­zal a k­lnb­sg­gel, hogy egye­btt a tr­sa­dal­mi fel­fo­gs­ban van gy s nem a ha­t­s­gi in­tz­m­nyek­ben. /Laurentius: “Az utol­s ra mun­k­sa­i­hoz” I. k­tet 162-163. o./

A ki­v­te­les ke­gye­lem nap­ja mg st, de nem fog rk­k st­ni. Ez a ki­v­te­les ke­gye­lem hoz­ta lt­re ezt a ki­nyi­lat­ko­zst is, ame­lyet a szel­le­mek hoz­nak ti­nek­tek, ami­rõl mr egy­szer mond­tam, hogy nem a fld fej­lett­sg­nek fo­lyo­m­nya, ha­nem magasabbrendû vi­l­gok kz­le­ke­d­si md­ja. Is­ten vg­te­len j­s­g­ban, atyai ir­gal­m­ban, amel­­lyel le­ha­jol m­lyen el­esett gyer­me­ke­i­hez, el­megy csak­nem a sze­m­lyes kz­le­ke­ds le­he­tõ­s­g­ig ak­kor, ami­kor szel­lem­gyer­me­ke­it el­kl­di, hogy em­be­ri sza­vak­kal is be­szl­je­nek azok­nak az em­be­rek­nek, akik a test pn­cl­j­bl nem lt­hat­nak be­le a szel­le­mi vi­lg­ba, hogy ar­rl a ro­t­ci­s sze­kr­rõl mi­nl tb­be­ket tud­jon mg meg­men­te­ni.

A har­ma­dik ki­je­len­ts, amely a ke­gyel­mi kor­szak­nak esz­k­ze, Is­ten eg­szen k­ln, spe­ci­­lis t­nye, amely ma­ga sem tart mr so­k. A spi­ri­tiz­mus l­tez­ni fog ta­ln mind­v­gig, s lesz­nek mg “tu­d­sai” is en­nek az j igaz­sg­nak s lesz­nek “esz­k­zei” bõ­s­ge­sen; azon­ban azok a ki­je­len­t­sek, ame­lyek j igaz­s­got hoz­nak az em­be­rek­nek, amel­­lyel fel­nyit­jk a lt­ni v­gy sze­me­ket, mr csak r­vid le­tû­ek lesz­nek, eg­szen r­vid le­tû­ek, s a to­vb­bi­ak­ban meg kell l­ni ab­bl a tp­l­lk­bl, ami az alap­ve­tõ ki­je­len­t­sek­bõl mint igaz­sg elõ­su­gr­zik. Meg kell l­ni s fel kell hasz­nl­ni p­pen gy, mint ahogy a Krisz­tus l­tal ho­zott men­­nyei igaz­s­go­kat az õ egy­sze­rû, ta­nu­lat­lan ta­nt­v­nyai ad­tk to­vbb az ut­nuk k­vet­ke­zõ nem­ze­d­kek­nek. Mert jl­le­het az az­ta el­mlt hos­­sz sz­za­dok ki­ter­mel­tek tu­d­so­kat, ka­ted­r­kat, pro­fes­­szo­ro­kat se­reg­szm­ra azok­nak a tu­do­m­nyok­nak a ta­n­t­s­ra, ame­lyek ki­sar­ja­dzot­tak ab­bl a pr lap­bl l­l evan­g­li­um­bl: de a meg­vl­tst nem a tu­d­sok, nem a ka­ted­rk, nem a pro­fes­­szo­rok hoz­tk az em­be­ri­sg­nek, ha­nem hoz­ta, a n­z­re­ti cs fia, s hoz­ta az a ti­zen­egy egy­sze­rû, sze­gny, kt ke­ze mun­k­j­bl lõ em­ber: az õ ta­nt­v­nyai.

Ekppen az Is­ten­nek ez az j ke­gyel­mi ki­je­len­t­se is ki fog ter­mel­ni “tu­d­so­kat”, akik­nek te­kin­t­lyk lesz a tb­bi em­ber elõtt s kny­vek t­me­ge­it; ame­lyek hos­­sza­san fog­jk ma­gya­rz­ni eze­ket az egy­sze­rû igaz­s­go­kat. De nem ezek a “tu­d­sok” s nem azok a kny­vek fog­jk meg­vl­ta­ni azo­kat, akik mg meg­vlt­ha­tk lesz­nek, ha­nem az a n­hny alap­ve­tõ ki­je­len­ts, ame­lyet egy­sze­rû, nv­te­len szel­le­mek min­den hang­za­tos kl­sõ cm s rang nl­kl hoz­tak a tanulnivgyknak, akik­nek f­le nyit­va volt a hal­ls­ra s sze­me a l­ts­ra.

*

A har­ma­dik ki­je­len­ts s az a ke­gyel­mi idõ, amely meg­szl­te, el fog ml­ni, s ak­kor be­k­vet­ke­zik az, ami­rõl az r J­zus Krisz­tus szlt s a ti j tu­do­m­nyo­tok alap­ve­tõ ki­je­len­t­sei is szl­nak. Be fog k­vet­kez­ni nem­csak a lel­kek el­k­l­n­l­se, de az anya­gi vi­lg t­ala­ku­l­sa is azrt, hogy azok, akik Is­ten­nek szol­gl­tak, egy magasabbrendû, egy­sze­rû, igaz tr­sa­da­lom­ban l­hes­se­nek, amely tr­sa­da­lom­ban alap­ve­tõ becs­let­be­li k­te­les­sg lesz az, amit az r J­zus Krisz­tus ki­je­len­tett: Ne tgy ms­nak olyat, ami ne­ked ros­­szul es­nk.

*

A k­vet­ke­zõ cikk el azon­ban mg job­ban il­lik a Nv­te­len Szel­lem­nek a Tit­kos ta­n­t­sok II. k­tet 51-52. ol­da­la­in 1936-ban kz­z­tett, j­võ­be­l­t alb­bi sza­vai, mert azok – a cikk­bõl s Zi­ta m. ugyan­csak csa­tolt 1990. vi ltomnybl ki­tû­nõ­en – be­k­vet­kez­tek, va­gyis mind­ezek le­ta­gad­ha­tat­lan bi­zo­ny­t­kul szol­gl­nak az utol­s idõk­re vo­nat­ko­z m­di­u­mi ton jtt, meg­t­rst sr­ge­tõ fi­gyel­mez­te­t­sek­re is.

 

Az em­be­rek so­kat el­r­tek mr s mg el is fog­nak r­ni, mert mg van­nak ta­ll­m­nyok, ame­lyek e kor­szak v­g­ig t­k­le­te­st­ve lesz­nek. Egsz ad­dig az ideg­szf­ra ki­hoz­za ma­g­bl azo­kat a g­pe­ze­te­ket, azo­kat az n­ma­g­nak meg­fe­le­lõ pro­jek­tu­mo­kat, ame­lyek­nek se­gt­s­g­vel ott ll­hat az em­ber az õ lel­ki fej­lett­sg­nek tel­jes mi­vol­t­ban. Azt r­tem ez alatt, hogy olyan dol­go­kat hoz ki ma­g­bl az em­be­ri el­me, ame­lyek tel­jes­sg­gel az em­be­ri lel­ket fog­jk ut­noz­ni. Nem az “em­bert”, ha­nem a l­lek k­pes­s­ge­it.

Itt van pl. mr­is elõt­te­tek az a ta­ll­mny, amely a han­go­kat kz­ve­t­ti min­den anya­gi esz­kz nl­kl, csu­pn az erõk t­ha­so­n­t­sa, az ad s el­fo­ga­d erõk s­­sze­kap­cso­l­sa l­tal. De ezt mg nagy mr­tk­ben t­k­le­te­s­te­ni fog­jk. Fel fog­jk ta­ll­ni a t­vol­ba­l­tst, a tvolbahallst s a tvolbahatst, ame­lyek ma mg csak a l­lek k­pes­s­gei; a lt­ha­tat­lan­bl meg fog­jk ke­res­ni a lt­ha­tt s fel fog­jk ta­ll­ni azt a k­sz­l­ket, ame­lyen ke­resz­tl a test­bõl el­t­vo­z lel­ket gy­szl­vn r­z­kel­he­tõ­v te­szik. Egyl­ta­l­ban bi­zo­ny­ta­ni s re­giszt­rl­ni fog­jk a s­ron t­li let­nek azt az igaz­s­gt, amely ma mg csak a hit l­tal k­ze­lt­he­tõ meg.

 

De an­nak el­le­n­re, hogy mind­ezek­kel ren­del­kez­ni fog a fl­di em­ber a fej­lõ­ds so­rn, mg­sem fog­ja meg­ta­ll­ni a menny­be ve­ze­tõ aj­t ki­lin­cst, br ott ta­po­gat va­kon a men­­nyek or­sz­g­nak ka­pu­jn. A fej­lõ­ds el fog­ja ve­zet­ni en­nek a kor­szak­nak gyer­me­ke­it eg­szen a men­­nyek ka­pu­ja el az õ fej­lett ideg­szf­r­j­val s mg­sem fog tud­ni oda be­nyit­ni, mert a lel­k­ben nem bir­to­kol­ja azt az egy­sze­rû ernyt, ami eh­hez fel­tt­le­nl szk­s­ges, az al­za­tos­s­got. Az Is­tent nem tud­ja se­hol meg­ta­ll­ni, mert n­ma­g­ban lt­ja a te­rem­tõ- s al­ko­t­erõt s szel­le­mi­s­g­nek fel­b­re­d­s­vel meg­ta­gad­ja az Is­tent. Ez­zel azu­tn is­mt oda jut, aho­va a bu­kott an­gya­lok ju­tot­tak: hull le­fe­l a sem­mi­be min­den is­me­re­t­vel s vi­l­gos­s­g­val, mert en­ge­det­len­s­ge l­tal szem­be­he­lyez­ke­dik Te­rem­tõ­j­vel.

*

De mg konk­r­tabb bi­zo­ny­tk k­vet­ke­zik egy 1989-es riport alapjn ar­rl, hogy erõ­s­dik a l­lek-szel­lem­nek a test mel­let­ti-f­lt­ti mû­k­d­se, azok ha­ll ut­ni l­te­z­s­nek tu­da­to­s­t­sa k­sr­le­tek­kel, mi­re ter­m­sze­te­sen nagy zsi­vaj­ba kez­dett a tu­do­mny, cse­pl­ve az “l­tu­do­mnyt”. Ezt is elõ­re je­lez­tk oda­t­rl, s ak­kor ez is bi­zo­nyt va­la­mit! Sze­rin­tnk a hit gyõ­zel­mt.

 

Kaspirovszkij, avagy a szz­mil­li­s bû­v­let

 

<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 14.15pt; LINE-HEIG

 
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
 
 
 
 

button1

 
 
2025. Mjus
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG