Induls: 2005-09-18
 
Olvasnivalk Karsay Istvntl
Olvasnivalk Karsay Istvntl : gi Vilgossg

gi Vilgossg

sszelltotta Dr Pataky rpd  2006.07.27. 20:02

2006/3

 

 

 

 

Tar­ta­lom

 

 

Hsvti vigasz....................................................................................... 2

Ho­gyan ala­p­tot­tk az „gi Vi­l­gos­sg”-ot?............................................ 3

Dr. Grnhut Adolf em­l­ke..................................................................... 5

Cse­ve­g­sek a szel­lem­vi­lg­bl................................................................. 7

Ezstkopors....................................................................................... 12

Hsvt................................................................................................ 12

Csodk............................................................................................... 19

Mit r­tnk mi  l l e k  s  s z e l l e m  alatt?........................................ 20

Van-e hal­ha­tat­lan llek (szel­lem)?........................................................ 25

Sz­che­nyi Ist­vn grf szel­le­mi nyi­lat­ko­za­ta a ma­gyar nem­zet­hez    

a tl­vi­lg­rl......................................................................................... 36

Dr. Hillebrand Jenõ: A diadalmas spiritizmus (folyt.).............................. 38

let s hall (folyt.)............................................................................. 44

 

 


Hsvti vigasz

 

Ti elfradt lelkek,            Megmutattam nktek

Ti Golgott jrk,           Bnnlkli lnyem

Ti vrzõk, ti bsak!          S nagypnteki gyszom,

A husvti fnybõl             rettetek val

A legszebb sugarak         Igaz messisi

Tiretok hullnak.             nfelldozsom.

 

Tihozztok beszl            De az n Atym is

A feltmadt Krisztus         Megbizonyitotta

A legdesebben : --          Igaz fisgom':

"des gyermekeim,          Hsvt hajnalra

0h ne csggedjetek!        gi ragyogsba'

Bizzatok nbennem!        Volt feltmadsom.

 

n, a feltmads,             n e ragyogsbl

Igazsg s let                 Fonom nktek is meg

Bizony mondom nektek    gi korontok,

Hogy a mennyei szent      Ha a szenvedsek

rk haza fel                Vres, kinos utjt

Golgotk vezetnek..         Hittel megjrjtok.

 

Ne csggedjetek ht!      des gyermekeim,

Hiszen tudjtok, hogy    Jertek ht utnam,

Elõttetek jrok;-              Oh jertek ujjongva!

S az n utamon sem         A bûnk fldjrl

Nyiltak ms virgok:       n oda vezetlek

Csupn vrvirgok...       Tiszta otthonomba.

.

Megmutattam nktek,                  S hogyha majd oti Iesztek:

Hogy kell a keresztet      Minden szenvedstek,

Trelemmel vinni,                        Minden knnyhullstok,

S hogyan kell a knok                 Amely szellemetek

Keser kelyhbõl             Htisztra mossa: -

Imdkozva inni.              ldani fogjtok."

                                                  

 

  Vitovszky Istvn

 

 

 

 

 

 

Ho­gyan ala­p­tot­tk az „gi Vi­l­gos­sg”-ot?

 

Az „gi Vi­l­gos­sg” ala­p­t­sa ak­kor ke­rlt sz­ba, ami­kor egy­le­tnk 1898 fo­lya­mn tes­pe­d­s­bõl j let­re lt­szott b­red­ni. Az j­ta­gok, s k­z­lk el­sõ­sor­ban n­hai T­vl­gyi Ti­tusz sz­ba hoz­tk s az egye­s­let ak­ko­ri el­n­k­vel, a fe­lejt­he­tet­len Dok­tor b­csink­kal meg­be­szl­tk, hogy j vol­na egy­le­ti kz­lnyt ala­p­ta­ni, mely b­r Mi­kes J­nos lap­ja, a „Rej­tel­mes Vi­lg” mel­lett, eset­leg ez­zel szem­ben, egye­s­le­tnk ir­nyt Ma­gyar­or­sz­gon kp­vi­sel­n. A „Rej­tel­mes Vi­lg” ugyan­is in­kbb a k­sr­le­te­zõ spi­ri­tiz­must is­mer­tet­te s ha­t­ro­zott l­lst fog­lalt az j­ra­sz­le­ts ta­n­val szem­ben. Mint­hogy azon­ban a re­in­kar­n­ci szel­le­mi ve­ze­tõ­ink ta­n­t­sa sze­rint egyik alap­t­te­le a spi­ri­tiz­mus­nak, mely a fl­di let szm­ta­lan rej­t­lyt meg­ma­gya­rz­za, itt volt az ide­je, hogy a ta­nunk irnt r­dek­lõ­dõ ol­va­s­k­zn­s­get az j­ra­sz­le­ts fe­lõl is t­j­koz­tas­suk.

La­pun­kat „Vi­l­gos­sg” cm alatt akar­tk meg­je­len­tet­ni, azon­ban mi­kor ezt a pol­gr­mes­ter­nek be­je­len­tet­tk, ak­kor ki­tûnt, hogy ilyen cm alatt mr l­te­zik ms, elektrotechikai fo­ly­irat, s kt lap nem vi­sel­he­ti ugyan­azt a ne­vet. A ter­ve­zõk te­ht kny­te­le­nek vol­tak a ne­vet meg­vl­toz­tat­ni. gy lett be­lõ­le „gi Vi­l­gos­sg”.

Az el­sõ szm 1898. de­cem­ber 21-n je­lent meg, mely­nek ln Dok­tor b­csi a lap s a spi­ri­tiz­mus prog­ram­jt be­ha­t­an is­mer­tet­te. Ez­zel meg­je­lent a spi­ri­tiz­mus­nak egye­s­le­tnk l­tal kp­vi­selt irny­za­ta is­mt a ma­gyar k­zn­sg elõtt, mert n­met nyel­vû ki­ad­sai „Reflexionen aus des Geisterwelt” s „Reformierende Bltter” cm alatt mr a het­ve­nes s nyolc­vanas vek­ben lt­tak nap­vi­l­got.

Az „gi Vi­l­gos­sg” mind­jrt meg­je­le­n­se utn les t­ma­d­sok­nak volt ki­t­ve. De nem a ma­te­ri­­lis ala­pon nyug­v na­pi­saj­t, ha­nem a „Rej­tel­mes Vi­lg” r­sz­rõl. Mi­kes b­r ugyan­is ha­t­ro­zott el­len­s­ge volt az j­ra­sz­le­ts ta­n­nak s les po­l­mi­t kez­dett e fel­fo­gs el­len lap­j­ban.

Mi­kes te­ht kereszteshadjratot in­d­tott lap­j­ban a re­in­kar­n­ci el­len, s min­den szm­ban volt va­la­mi ilyes irny­za­t cikk. De az „gi Vi­l­gos­sg” sem ma­radt ad­sa. T­vl­gyi vr­be­li hr­lap­r l­t­re le­sen v­la­szolt. gy folyt a po­l­mia az el­sõ v­ben s a m­so­dik v ele­jn.

A foly­to­nos polmia a „Rej­tel­mes”-sel bos­­szan­ta­ni kez­dett. Az a gon­do­lat r­le­lõ­dtt meg ben­nem, hogy nin­csen sem­mi r­tel­me an­nak, hogy a spi­ri­tiz­mus kt test­vr­irny­za­ta t­pz­za egy­mst. Gyor­san el­ha­t­roz­tam ma­ga­mat s cikket r­tam er­rõl „Spi­ri­tiz­mus s spi­ri­tu­a­liz­mus” cm alatt. A cik­ket a ml­ta­kon okul­va nem Ti­tusz test­v­rem­nek, ha­nem Dok­tor b­csi­nak ad­tam t az­zal a k­rs­sel, hogy ha j­nak ta­ll­ja, je­len­tes­se meg az „gi Vi­l­gos­sg”-ban. Dok­tor b­csi­val ak­kor mr olyan bi­zal­mas vol­tam, hogy nyl­tan elõ­ad­hat­tam ne­ki az oko­kat, me­lyek er­re knyszertettek. Doktor bcsi azu­tn el­ol­vas­vn, az­zal ad­ta t a cik­ket T­vl­gyi­nek, hogy a cik­ket j­nak ta­ll­ja s az je­len­jk meg a leg­k­ze­leb­bi szm­ban. Ti­tusz test­v­rnk a cik­ket ma­g­hoz vet­te s szt­la­nul ha­za­ment. Ms­nap ha­t­ro­zott hangon rt Dok­tor b­csi­nak, hogy ki­k­ti ma­g­nak, mi­sze­rint a lap szel­le­mi tar­tal­ma fe­lett ezen­tl ki­z­r­lag õ, a fe­le­lõs szer­kesz­tõ dnt­sn, s ha  nem akar­jk meg­en­ged­ni, ak­kor le­mond a szer­kesz­tõ­sg­rõl.

Mi­kor azu­tn Dok­tor b­csi­hoz fel­men­tem, n vol­tam az el­sõ, aki­vel a nagy ese­mnyt k­zl­te. Szr­nyen el­sz­gyell­tem ma­ga­mat, hogy cik­kem mi­att ek­ko­ra fel­for­du­ls tr­tnt. De alig v­la­szol­tam pr szt Dok­tor b­csi ki­je­len­t­se­i­re, meg­je­lent ott J­zsef, Izi­dor, dn s W. Ala­jos test­vr, ki­ket, gy lt­szik, Dok­tor b­csi h­vott ma­g­hoz. Sz­gyen­kez­ve kel­lett a le­ve­let mg egy­szer v­gig­hall­gat­nom. Mly csnd utn meg­sz­lalt Izi­dor test­v­rnk, s azt mond­ta, hogy ha mi fi­a­ta­lab­bak, dn, Ala­jos s n tmo­gat­juk mun­k­j­ban a Dok­tor b­csit a lap szer­kesz­t­s­nl, ak­kor vegyk Ti­tusz le­mon­d­st saj­n­lat­tal tu­do­m­sul, s a fe­le­lõs szerkesztst is ve­gye t Dok­tor b­csi, aki, mint egye­s­le­tnk­nek a szel­le­mi ve­ze­tõk l­tal ki­je­llt ve­z­re, le­het hi­vat­va ar­ra, hogy vg­r­v­nye­sen dnt­sn afelett, mi je­len­jk meg la­punk­ban.

Az „gi Vi­l­gos­sg” fõ von­z­ere­jt meg­je­le­n­s­tõl fog­va Dok­tor b­csi „Cse­ve­g­sek a kan­dal­l mel­lett” c­mû tr­ca­cik­kei k­pez­tk. Az a nagy kz­vet­len­sg, mel­­lyel azok­ban az ese­m­nye­ket el­be­szl­te, me­lyek fi­gyel­mt a magnetizmus, szomnambulizmus s spi­ri­tiz­mus je­len­s­ge­i­re fl­hv­tk s õt lel­kes spi­ri­tisz­t­v tet­tk, min­den­ki­re nagy ha­ts­sal volt az „gi Vi­l­gos­sg” ol­va­si k­r­ben. Azok az ok­fej­t­sek s k­vet­kez­te­t­sek pe­dig, me­lye­ket Dok­tor b­csi el­be­sz­l­se­i­hez fû­ztt, tisz­tz­tk gon­do­lat­k­rn­ket s a spi­ri­tiz­mus­rl al­ko­tott fo­gal­ma­in­kat.

Az „gi Vlgossg” az el­sõ vek­ben ha­von­knt kt­szer je­lent meg. Mg azu­tn egyik ny­ron Dok­tor b­csi az egy­sze­rû­sg ked­v­rt, s hogy a lap ssze­l­l­t­s­val j­r te­en­dõk­kel ne kt­szer le­gyen kny­te­len egy hnap­ban fog­lal­koz­ni, ket­tõs szm­ban kld­te szt. gy ju­tot­tunk a mai alak­hoz.

Ha­vas An­dor – V. 1920/9. sz.

Dr. Grnhut Adolf em­l­ke

 

A „Lichtstrahlen” (Fny­su­ga­rak) cûmû ame­ri­kai spiritisztikus j­sg j­li­us 17-n meg­je­lent sz­m­ban a k­vet­ke­zõ ke­gye­le­tes, szp s min­de­nek­f­ltt igaz meg­em­l­ke­zst ol­vas­hat­juk sze­re­tett mes­te­rnk­rõl:

„Dr. Grnhut Adolf bu­da­pes­ti gya­kor­l or­vos 1906. ok­t­ber 2-n be­fe­jez­te fl­di lt­for­m­jt.

Mint gya­kor­l or­vos, mr 40 v­vel ez­elõtt meg­is­mer­ke­dett szomnambulkkal s m­di­u­mok­kal val k­sr­le­te­zs t­jn mind­azon lel­ki t­ne­m­nyek­kel, ame­lyek a hi­va­ta­los tu­do­mny hi­po­t­zi­se­i­vel meg nem fejt­he­tõk. Mi­u­tn les meg­fi­gye­lõ s rend­k­vl igaz­sg­sze­re­tõ volt, a nap­rl nap­ra meg­nyi­lat­ko­z je­len­s­gek­ben rej­lõ vg­k­vet­kez­te­t­sek elõl ki­tr­ni nem akart s elvetvn az elõ­­t­le­te­ket, a leg­na­gyobb ha­t­ro­zott­sg­gal for­dult a transzcendentalizmus fe­l, amely irny­zat mel­lett azu­tn mind­vgig pl­da­ad ki­tar­ts­sal s cso­d­lat­ra­ml­t meg­gyõ­zõ­ds­sel meg is ma­radt. A szel­lem­tan ter­jesz­t­se k­rl is nagy r­de­me­ket szer­zett ki­v­l meg­gyõ­zõ te­het­s­g­vel.

Mind­ez an­nl kn­­nyebb volt ne­ki, mert so­ha­sem volt 40 v alatt meg­fe­le­lõ, hi­telt r­dem­lõ mdiumok hi­­ny­ban.

1871-ben egy spi­ri­tisz­ta egy­le­tet ala­p­tott dr. Grnhut s si­ke­rlt is ne­ki az egy­let alap­sza­b­lya­it az ak­ko­ri ma­gyar kor­mny l­tal j­v­ha­gyat­ni, ami an­nl is in­kbb fl­em­l­ts­re ml­t, mert az ak­ko­ri idõ­ben tud­va­le­võ­leg mg nem volt oly li­be­r­lis kor­m­nya Ma­gya­ror­szg­nak, mint mos­tan. Egy ha­son­l egylet mintegy 6 v­vel ez­elõtt nem volt k­pes a mi­nisz­te­ri en­ge­dlyt meg­nyer­ni, s nem is ala­kul­ha­tott meg.

Az l­ta­la ala­p­tott egy­let mind a mai na­pig fenn­ll, s az õl­ta­la megkezdett irny­ban fej­lõ­dik to­vbb mg most is. Ez egy­let­ben nyert szel­le­mi kz­le­m­nyek elõbb n­met nyel­ven „Reflexionen aus dem Geisterreiche” s Reformierende Bltter”, majd k­sõbb ma­gyar nyel­ven „gi Vi­l­gos­sg” cm alatt let­tek ki­ad­va s tar­tal­muk fel­le­li az egsz szel­lem­tant, min­den leg­ki­sebb rsz­le­t­ben, min­den principiumval s el­m­le­te­i­vel.

Fi­gye­lem­re ml­t, hogy gy dr. Grnhut, mint az õ m­di­u­mai gy­szl­vn sem­mit sem ol­vas­tak azon kl­fl­di ira­tok­bl, me­lyek hason­l szel­lem­ta­ni irny­za­tok szol­g­la­t­ban meg­je­len­tek, s mg­is a szel­lem­kz­le­m­nyek l­nye­gi­leg tel­je­sen s­­sze­vg­nak a kl­fl­di hason­l kz­le­m­nyek­kel. Je­le ez an­nak, hogy mily he­lyes ton jrt dr. Grnhut.

Grnhut ve­ze­t­se alatt az egy­le­ti l­se­ken a szel­lem­tan az Is­ten-f­le­lem s az j­ra­sz­le­ts el­vei sze­rint fej­lõ­dtt ki.

Egyi­ke volt õ azon ke­vs meg­gyõ­zõ­dtt spi­ri­tisz­tk­nak, kik nem t­rõd­ve eset­le­ges kr­ral vagy gn­­nyal, min­den k­rl­m­nyek k­ztt nyl­tan val­lo­mst tesz­nek az l­ta­luk igaz­sg­nak fel­is­mert szel­lem­tan mel­lett. Emi­att gy 25 v­vel ez­elõtt anya­gi k­ra is volt, amen­­nyi­ben spi­ri­tisz­ta­s­g­nak nyil­v­nos be­is­me­r­se foly­tn majd­nem tel­jes or­vo­si pra­xi­st el­vesz­tet­te. Da­c­ra, hogy ezt tud­ta, so­ha egy pil­la­nat­ra sem ha­bo­zott hi­te mel­lett ta­n­bi­zony­s­got ten­ni. A vi­lg szin­te el­mond­hat­ta r­la, hogy nyi­tott sze­mek­kel ment az er­kl­csi ha­ll fe­l, õ azon­ban, ami­knt tn­to­rt­ha­tat­la­nul hit­te az let­nek a tes­ti ha­ll utn val fel­t­ma­d­st, gy fl­t­madt mg eb­bõl az er­kl­csi ha­ll­bl is. Ha nem is ju­tott ki r­sze a nyil­v­nos el­is­me­rs­bõl, mg­is meg­ada­tott ne­ki, hogy meg­r­het­te az õl­ta­la ala­p­tott egy­let nagy­ra fej­lõ­d­st, mg­pe­dig nem­csak men­­nyi­sg­ben, ha­nem mi­nõ­sg­ben is, amen­­nyi­ben igen sok egye­te­mi­leg kp­zett egyn l­pett be a ta­gok so­r­ba.

Dr. Grnhut or­vo­si gya­kor­la­tt a ho­me­o­pa­ti­kus s de­le­jes gygy­­mdok al­kal­ma­z­s­val foly­tat­ta; ez utb­bit k­l­n­sen nagy si­ker­rel, szomnambulk s m­di­u­mok se­g­ly­vel. K­l­n­sen az n. megszlltsgi ese­tek­ben – ame­lyek­ben a hi­va­ta­los or­vo­si tu­do­mny tud­va­le­võ­leg te­he­tet­len – tu­dott dr. Grnhut bmulatramlt ered­m­nye­ket fel­mu­tat­ni, s ezen gygytsi ese­tek ter­m­sze­te­sen min­dig jabb meg jabb h­ve­ket sze­rez­tek a spi­ri­tiz­mus­nak.

Az õ t­vo­z­sa a m­sik lt­for­m­ba pil­la­nat­nyi­lag nagy ûrt okoz a spi­ri­tisz­tk t­bo­r­ban, mert az õ el­is­mert ri­­si ta­pasz­ta­la­ta, ami­vel min­den k­rl­m­nyek k­ztt azon­nal ki­is­mer­te ma­gt, hi­ny­zik ut­da­i­nl. De ezek re­m­lik, hogy lthatatlan szel­lemi vezrlõik se­gt­s­g­vel s Is­ten ke­gyel­m­bõl ered­m­nye­sen fog­jk foly­tat­ni azon munkt, me­lyet õ meg­kez­dett.

(Õ zsid szrmazsa ellenre – amit sohase tagadott – meghatan mlysges Krisztus-hvõknt lte napjait s ezzel megvalstotta a mzesi hit kiteljesedst. ky)

V. 1907/9. sz.

 

Cse­ve­g­sek a szel­lem­vi­lg­bl

(B­la r­m­di­um t­jn, 1907)

 

A mdiumits olyan k­nyes dl­sza­ki n­vny­hez ha­son­l, rit­ka ado­m­nya a j­s­gos Aty­nak, amely­nek ki­fej­lõ­d­s­hez a szv­nek s l­lek­nek trpikus me­le­g­re van szk­s­ge, ha az em­be­rek sz­m­ra l­vez­he­tõ­v akar­juk ten­ni. Az iga­zi, Is­ten szol­g­la­t­ra s di­csõ­s­g­re ren­delt mdiumitsrl sz­lok; mert azt tud­j­tok, hogy az el­len­t­tes szel­le­mek­nek is van­nak m­di­u­ma­ik, akik ugyan szin­tn s­­sze­k­tõ hi­dat k­pez­nek az em­be­rek s a szel­lemek k­ztt, de nincs k­sz­net ben­ne. Szel­le­mi ve­ze­tõ­ink mr na­gyon sokszor is­m­tel­tk, hogy a m­di­u­mok­nak, mint Is­ten szol­g­la­t­ra hi­va­tott em­be­rek­nek, kt­sze­re­sen kell õrkdnik n­ma­guk f­ltt, mert hi­szen csak tõ­lk fgg, hogy akar­nak-e hi­va­tot­tak­bl v­lasz­tot­tak­k is len­ni. A spi­ri­tiz­mus l­d­sa­i­ban csak j, igaz, tisz­ta m­di­u­mok r­vn r­sze­sl­het az em­be­ri­sg, kn­­nyel­mû vagy pl­ne tisz­t­ta­lan lel­kû s gon­dol­ko­z­s m­di­u­mok azon­ban tb­bet rt­hat­nak az gy­nek, mint amen­­nyit az iga­zi tisz­ta­sz­vû m­di­u­mok hasz­nl­hat­nak. Ez az oka an­nak, hogy va­la­mi­re­va­l, meg­l­la­po­dott szel­le­mi ve­ze­ts mel­lett len­ne csak sza­bad az em­be­rek­nek spiritizlniok, olyan szel­le­mi ve­ze­ts­re azon­ban csak hos­­szabb n­mun­kl­ko­ds s h­ta­tos, szv­bõl fa­ka­d imd­sg, va­la­mint tisz­ta r­zel­mek­kel telt gya­kor­la­ti let utn le­het szert ten­ni.

Az em­be­rek nagy tbb­s­ge azt hi­szi, hogy a spi­ri­tiz­mus­hoz ok­vet­le­nl szk­s­gk van kr­ala­k­ts­ra is, mert alig­hogy meg­gyõ­zõd­tek ar­rl, hogy a szel­le­mek­kel rint­kez­ni le­het, mr­is sze­ret­nk õket szol­g­la­tuk­ra ren­del­ni, az­az tet­sz­sk sze­rint ren­del­kez­ni ve­lk, hogy akr ki­csi­nyes, sõt anya­gi­as r­dek­bõl szr­ma­z k­vn­csi­sg­bl, akr hely­te­le­nl ma­gya­r­zott k­te­les­sg­bõl, vagy sze­re­tet­bõl ak­tv sze­re­pet vi­hes­se­nek a spi­ri­tiz­mus ter­jesz­t­s­ben. Szm­ta­lan szo­mo­r pl­da mu­tat­ja, hogy az ilyen tl­haj­tott igye­ke­zet nem ve­zet j t­ra, de nem is ve­zet­het, mert a szel­lem­vi­lg­ban r­v­nye­s­lõ ha­son­l­sg tr­v­ny­nl fog­va a kez­dõ spi­ri­tisz­tk tel­ve l­vn min­den­f­le em­be­ri gyar­l­s­gok­kal, hoz­z­juk ha­son­l szel­le­me­ket von­za­nak ma­guk­hoz, akik vagy fl­re­ve­ze­tik õket, vagy el­t­r­tik az iga­zi spi­ri­tiz­mus­tl, ha ugyan ko­mo­lyabb bajt, ve­sze­del­mes meg­szllt­s­got nem okoz­nak.

Lt­hat­j­tok mr eb­bõl is, hogy a mi j­s­gos szel­le­mi ve­ze­tõ­ink bl­csen ren­del­kez­tek ak­kor, ami­kor szi­go­r­an meg­til­tot­tk a pro­pa­gan­da­csi­n­lst ab­bl az egy­sze­rû ok­bl, mert min­den­ki­nek nem ta­n­csos spiritizlnia, s hogy kik le­gye­nek ar­ra ret­tek s hi­va­tot­tak, azt a vak em­be­rek nem k­pe­sek meg­tl­ni, an­nl ke­vs­b tud­jk azon­ban mr­le­gel­ni az egye­sek­nek lel­ki kva­li­t­sa­it, ame­lyek­tõl a spiritizls hasz­na el­sõ­sor­ban fgg. Ha az Atya min­den em­ber­tõl azt vr­ja is, hogy egy­kor meg­tisz­tul­vn, meg­vl­tat­vn, vis­­sza­tr­jen Hoz­z, nem bz­ta az em­be­rek­re an­nak meg­t­l­st, hogy mi­kor le­het itt az ide­je egyik vagy m­sik em­ber­nl an­nak, ami­kor el­kezd­he­ti azt, a vis­­sza­ve­ze­tõ utat, az­az szel­le­me fl­b­red­het ad­di­gi al­v­s­bl.

De ha en­nek meg­t­l­st nem is bz­hat­ja az em­be­rek­re, mert hi­szen az em­ber mg magamagat sem is­me­ri, azrt gon­dos­ko­dik v­i­rõl azok l­tal a ve­ze­tõ szel­le­mek l­tal, aki­ket az em­be­rek szol­g­la­t­ra, ve­ze­t­s­re ren­delt s akik al­kal­mas pil­la­nat­ban nem is mu­laszt­jk el fi­gyel­mez­tet­ni v­den­ce­i­ket ar­ra, hogy ls­sa­nak s gon­dol­koz­za­nak, mert ne­kik is meg kell rtenik Is­ten aka­ra­tt, meg kell nyitniok sze­me­i­ket a szel­le­mi tr­v­nyek meg­l­t­s­ra s ren­del­te­t­sk fel­is­me­r­s­re. Ezrt kell a pro­pa­gan­da­csi­n­lst a szel­le­mek­re bz­ni, s ezrt kell a spi­ri­tisz­tk­nak nem eltagadniok, hogy spi­ri­tisz­tk, ha ez­irnt meg­kr­de­zik õket, de nem is hir­det­ni ton-t­f­len, hogy meg­ta­ll­tk a bl­cses­sg kõvt, ha­nem az az egye­d­li k­te­les­s­gk, hogy azt a lel­ki kin­cset, amely lel­kk­ben csak­ugyan meg­van, gon­do­san õriz­zk az el­len­t­tes ha­ta­lom irigy­s­ge s t­ma­d­sai elõl mind­ad­dig, mg azt nem r­zik, hogy az mr an­­nyi­ra fel­sza­po­ro­dott, hogy fel­vlt­hat­jk ap­r­pnz­re s pl­da­ad­suk l­tal br­jk bi­zo­ny­ta­ni, hogy csak­ugyan nagy kincs­nek van­nak bir­to­k­ban.

Ked­ves test­v­re­im, nem ok nl­kl mon­dom p­pen most nek­tek eze­ket; ha gon­dol­koz­ni fog­tok, r is jt­tk, hogy most kûlnsen nem rt ez a fi­gyel­mez­te­ts. Olyan idõ­ket l­tek, ami­dõn a spi­ri­tiz­mus kezd is­mer­tebb, el­ter­jed­tebb len­ni az em­be­rek k­ztt ab­bl az egy­sze­rû ok­bl, mert az Atya gy akar­ja s mert na­gyon sok olyan gyer­me­kt kld­te most le a fld­re, akik­nek fl kell brednik szel­le­mi al­v­suk­bl. Br­men­­nyi­re hall­gas­sk is agyon a ma­te­ri­a­lis­tk azo­kat a je­len­s­ge­ket s t­ne­m­nye­ket, me­lyek itt is, ott is mind meg­gyõ­zõb­ben s mind sû­rûb­ben is­mt­lõd­nek, azok az ese­m­nyek mg­is csak in­tõ je­lek a gon­dol­ko­zk szmra s bi­zony ha nem is nyltan, de ngy­szem­kzt, vagy ta­ln csak a sa­jt bensejben na­gyon sok em­ber kez­di mr pedzeni, hogy a tu­do­m­nyos el­m­le­tek ta­ga­d l­ls­pont­ja s ki­csi­nyes gny­ja da­c­ra is meg­in­dult a ta­laj az ed­dig mg oly cs­k­nys ma­te­ri­­lis gon­dol­ko­ds alatt. Ko­moly, sz­mot­te­võ, okos em­be­rek kez­dik fi­gye­lem­mel k­sr­ni a spi­ri­tisz­t­kat s las­san­knt r­jn­nek, hogy azok, akik csak jt akar­nak, akik csak a sze­re­tet tr­v­nyei sze­rint igye­kez­nek l­ni, mg­sem le­het­nek ab­nor­mis, vagy pl­ne bo­lond em­be­rek.

De tud­j­tok-e, hogy min­den ilyen m­don gon­dol­ko­d em­ber mel­lett att van a ta­ga­ds szel­le­me­i­nek egsz se­re­ge, akik­nek tr­vny sze­rint meg van en­ged­ve, hogy in­gas­sk, nyug­ta­la­nt­sk õket hi­tk­ben s az­zal r­mt­ges­sk, hogy ve­sze­del­mes do­log a spiritizls, n­m­ts, sõt csa­ls min­den sze­n­szo­zs s min­den m­di­u­mi ki­nyi­lat­koz­ta­ts. Sõt nem­csak ez van meg­en­ged­ve, ha­nem ha­tal­muk is van ar­ra, hogy a gyen­ge s eti­kai alap nl­k­li em­ber­ekei mint m­di­u­mo­kat is ki­jts­­szk a spi­ri­tiz­mus el­len, s­pe­dig va­l­ban m­di­u­mi ton lt­re­jtt, de meg­t­vesz­tõ, k­ros, sõt ve­sze­del­mes je­len­s­gek l­tal. Az Atya ezt meg­en­ge­di, mert a spi­ri­tiz­mus nem ms, mint a tisz­ta s tisz­t­ta­lan szel­le­mek erõ­pr­

 
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
 
 
 
 

button1

 
 
2025. prilis
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!