Jóslások : VAJON A TEGNAPBÓL ÉS A MÁBÓL KIINDULVA MEGJÓSOLHATÓ-E A HOLNAP? |
VAJON A TEGNAPBÓL ÉS A MÁBÓL KIINDULVA MEGJÓSOLHATÓ-E A HOLNAP?
(http://www.kiskegyed.hu/kk/olvass/main.html 2001- 2006.10.23. 20:25
1. Tegnap 2. Ma 3. Holnap
Otthon, lakás
1. A legfontosabb helyiség a nappali: a fő helyen pedig a televíziókészülék, leginkább fekete-fehér. A tévé körül gyűlt egybe a család. (Hétfő és péntek kivételével, mert akkor nem volt adás.)
2. Éljen a konyha és a fürdőszoba: ma a családok 80 százaléka a konyhában eszik. A fürdőszoba nemcsak hasznos, hanem egyre igényesebb. A korábbihoz képest átlagosan 4 négyzetméterrel nagyobb, szuperkádak és -tusolók, masszírozók.
3. Isten hozta az otthoni irodában: az emberek legalább 30 százalékának lesz otthon dolgozószobája, -sarka. Szinte minden családban lesz egy, legalább a nappali vagy az étkező részéből lehasított dolgozósarok.
Étkezés és család
1. Leginkább a vacsoránál találkoztak: ilyenkor összegyűlt a család minden tagja, felnőtt és gyerek. Ebédet mindenki a munkahelyén, az üzemi konyhán (iskolában) evett.
2. Mindenki ott, és akkor ebédel, ahol tud: útközben, sehol. A mikrohullámú sütő, és a mindenütt kapható szendvicsek felértékelődik.
3. Reggelinél és hétvégi ebédnél találkoznak: folytatódik a mai tendencia. Mindenki rohan, nem jut idő semmire. Ezért a reggeliknek és a vasárnapi közös ebédeknek egyre fontosabb szociális, családösszetartó szerepük lesz.
Ennivalók
1. Munkaigényes nemzeti specialitások: töltött káposzta, rántott hús, Újházy- tyúkhúsleves, beigli..., nélkülük nem is volt ünnep.
2. Nemzeti konyhák: kínai, olasz, indiai, francia (stb.) konyha. A választék szinte végtelen, és rendkívül változatos.
3. Vegyes konyha: a hagyományos, a nemzeti és a modern konyha összeolvad: ma még elképzelhetetlen összeállítások jelennek meg. Egyetlen tányér mellé sem lehet már kitenni egy nemzet zászlaját!
Sport
1. Versenysportok: csapatsportban vagy egyéniben, labdarúgóként vagy sprinterként - mindegy, de valamely sportágban minél jobb eredményt elérni. Minden erőfeszítés mögött a teljesítmény (és az eredményesség) növelése volt a cél.
2. Jó közérzet: A sportos életmódnak már nincs köze a versenyszellemhez. Mindenki mozog, otthon vagy szervezetten edz, sokféle eszköz segítségével.
3. A szervezet egészségét biztosító erőgépek: az egészségi állapotot nemsokára a "sportos állapot" fogja helyettesíteni. Az orvostudománynak köszönhetően sokkal tovább fogunk élni, otthon mindenkinek lesznek megfelelő erőnlétfenntartó edzőeszközei, amelyeket mindennap használni fog.
Dekoltázs
1. Gyönyörű keblek: és nagynak is kellett lenniük. Darázsderék, elszorított has, mély dekoltázs: a nők alig tudtak lélegezni.
2. A plasztikai sebészet: akit elhanyagolt a természet, az a műtőasztalon kereshet megoldást. Ha nem telik vagy nem vágyik rá, bízhat a remek melltartókban.
3. Minden méretben, megrendelésre: az esztétikai sebészet jóvoltából hatalmas változásokra számíthatunk: testrészeink átalakítását akár katalógus alapján is rendelhetjük.
Függőség, szenvedély
1. Dohányoztunk: sokat, még ha sejtettük is, hogy káros az egészségre. Divat volt - ha valaki nem dohányzott és nem ivott, szinte kinézték a társaságból!
2. Dohányzunk (kevesebbet) és telefonálunk: sokasodtak a dohányzásról leszoktató módszerek, erősödött a társadalmi nyomás (kivált az Egyesült Államokban). Már nem divat a cigi. Új szenvedély a mobiltelefon. Szinte mindenki és korlátlanul elérhető.
3. Kevesebbet telefonálunk és többet számítógépezünk: a komputer teljesen átveszi életünk irányítását, a világháló megváltoztatja kapcsolatainkat. A WEB- mániások egyre inkább orvosi kezelésre szorulnak.
Háziállatok, kedvencek
1. Egy kutya volt: mindenki nagyon szerette, a híres emberek is szívesen fényképeztették magukat kedvenc kutyusukkal.
2. A macska: mert játékos kedvű, és (mert elfoglaltabbak vagyunk:) egyedül is jól érzi magát. Ma már 20 százalékkal többen vannak, mint esküdt ellenségeik, a kutyák.
3. Aranyhalunk lesz: népszerűségük folyamatosan nő (már ma is), csendesek, és sétáltatni sem kell őket! Megnyugtató (stresszoldó hatású) hosszasan nézni az akváriumokban úszkáló halacskákat.
Férfiideál
1. Gérard Dépardieu, Jean-Paul Belmondo: nagydarab, erőskezű, szőrös mellkas. Nőfaló, komoly, mégis kedves.
2. Leonardo DiCaprio: sápadt, sovány, éretlen, kicsit feminin, aki előtt a nők nyitják ki az étterem ajtaját.
3. Matt Damon, Johny Depp és Brad Pitt keresztezése: nem lesz szakáll és hosszú haj. Testhezálló ruhák, a férfi-nő egyenlősége, egyenjogúság a fejekben is.
Nőideál
1. Pamela Anderson: nagy keblek, gyönyörű dekoltázs, szőkeség, szex és sok rúzs. Mint a tegnapelőtt Marylin Monroe-ja, csak modernebb, napbarnított kiadásban.
2. Gwyneth Paltrow: a telt formák eltűntek, lapos sarkú cipő és talán még sminkkészlete sincs. Kicsit fakó, de fenséges!
3. Hillary Swank: Oscar-díjas és gyönyörű. Haja akár egy egyetemistáé: nem "fodrászolt", hanem tépett. Kevés rúzst és ruhát hord...
Sziluett
1. Olyan volt, amilyen: hegyes orr, kis has, nagy fenék, mindenki próbálta (úgy ahogy) eltakarni gyenge pontjait.
2. Már nem viseli el: vehet magának új mellet, spórolhat egy új fenékre, a plasztikai műtétek száma hihetetlenül nő.
3. Az interneten, katalógusból kiválasztva: a teste már nem egy adott / örökölt valóság lesz, hanem egy átalakítható / megváltoztatható kegytárgy!
Kommunikáció
1. A papír: könyvek, levelek, táviratok, képeslapok, irányították a gondolatokat és összekötötték az embereket. Sokat olvastak.
2. Képernyő és internetes kávézó: internet, e-mail, tévé és mobiltelefon. Úgy írunk, ahogy beszélünk, míg korábban úgy írtunk, ahogy olvastunk.
3. Kizárólag elektronika: fokozatosan eltűnik a papír. A kommunikáció főleg szóban történik (és ha kell, a gép alakítja át írott anyaggá).
Szőkeség
1. Vízparti: a divat a strandról érkezett. A hajszín tükrözte a homokot és a napfényt.
2. Barnás: már alig látszódnak a szőkeség nyomai. Emlékeztet a méz és a mandula színére.
3. "Sarkköri": ez nem platina és nem szürkés-ezüst, hanem egy futurista, kissé fáradt-szőke szín.
Nyaralás
1. Balatonon vagy Galyatetőn: a nagyvilágot nem nagyon ismertük, de a Balcsit mindenki szerette.
2. Korfu vagy Kréta: tenger, napfény, zene, a víz- és napimádók kedvenc úti célja.
3. Talán a Himalája? Hiszen a napozástól mindenkit eltanácsolnak (bőrbetegségek, ózonlyuk). Minden út keresett lesz, amit ma még nem is hirdetnek az utazási irodák.
|